Babybox nejde otevřít, nemocnice to řeší zrušením směrnice aneb Sekretářka a ajťák – můžeme si rozumět?
Součástí mé práce je i správa webových a intranetových stránek. Uživatelé zadávají své požadavky nejčastěji e-mailem, což je výhodné pro obě strany především proto, že je doložitelné, co žadatel vlastně chtěl. Ve středu mi přišel požadavek s velice zajímavým zdůvodněním.
Sekretářka náměstkyně pro ošetřovatelskou péči v něm psala:
Prosím o odstranění standardu č. 21/2009 “Zajištění dítěte odloženého do babyboxu.”
[Enter]
Babybox nejde otevřít
[Tečka][Enter]
Děkuji
[Tečka][Enter][Odeslat]
Propukl jsem v hurónský smích. Představa, že se v prakticky nepoužívaném babyboxu zablokovaly dveře a management patrně místo jeho opravy rozhodl o zrušení příslušné směrnice, mi připadala tragikomická.
Okamžitě jsem všem známým poslal pobavenou SMSku s tím, že jsem právě dostal požadavek na zrušení směrnice z důvodu, že nám nejde otevřít babybox. Souběžně s tím jsem historkou pobavil i část našeho oddělení. E-mailová zpráva od slečny, která se v běžné teplotě, světelných podmínkách a tlaku rozhodně neprojevuje jako vtipálek, byla důkazem, že si nevymýšlím.
Přesto jsem se iniciativně snažil zjistit si podrobnosti. Milou sekretářku jsem potkal na chodbě. Respektive potkala ji kolegyně a zadržela ji slovy, že s ní potřebuji neodkladně mluvit.
Vyřítil jsem se na chodbu s pobaveným výrazem a neméně rozjařeně zahlaholil: “Vyhrála jste cenu o nejvtipnější e-mail roku. Překonala jste všechny rozesílatele hromadných hrozně-vtipných-mailů.”
Dotyčná očividně nechápala, tedy soudil jsem tak z jejího výrazu. Doplnil jsem tedy informace: “Zrušit směrnici jen proto, že nejde otevřít babybox, to je to nejlepší, co se dalo udělat!”
Odpověď zjevně nebyla pochopena. Tedy soudě z ještě překvapenějšího výrazu a tázací věty “Cože?”
Aha. Sice se nejednalo o blondýnu, ale usoudil jsem, že bude vhodné podrobněji připomenout obsah zprávy: “No, napsala jste, že mám zrušit směrnici a že babybox nejde otevřít.”
V tu chvíli se konečně objevil záblesk pochopení: “Aha! Já to myslela tak, že jako nejde otevřít ta směrnice o babyboxu!” Ona už samotná formulace “já to myslela tak,” pronesená kýmkoli z něžnější poloviny lidstva, je jasným náznakem průšvihu a následného nepochopení protistranou.
Kolegyně se samozřejmě začala smát na celé kolo a kompletní historkou o babyboxu, který nelze otevřít, jsme pak bavili každého, koho jsme potkali.
Tak co myslíte: může si ajťák a sekretářka rozumět? 🙂
0 komentářů