Jsem člověk, který rád sleduje televizní reklamy. Samozřejmě jsem do jisté míry ovlivnitelný. Sice ne tolik, abych si koupil “ultimejt čopr” za “čupr výhodnou cenu,” když umí to samé, co jakýkoli mixér, ale nejsem ani zcela imunní. Dobře udělaná reklama často dokáže vybudit mé sympatie ke značce. Pokud se navíc jedná o reklamu firmy, která je mi blízká, vzniká díky takovému spotu další “sociální” vazba. Nezřídka kdy si, jako klient eBanky, říkám “ne-mu-sím” a při výběru z cizího bankomatu se chválím slovy “hodný chlapec” :)).
Stejně tak ale existují reklamy, jež na mne působí kontraproduktivně. Za nejvíce antipatickou považuji starou, ale zase aktuální “Mattoni už není!” – je nicneříkající, nevkusná a především nechutná. Ostatně většina z vás ji asi viděla, takže nemusím připomínat, že první je ke slyšení lámaná čeština “mathoný hůž nený” (protagonistka je patrně v naší zemi nelegálním přistěhovalcem) a následuje scéna s nasátím minerálky a jejím vyplivnutím do úst již zmíněné dámy. Prostě hnus, ze kterého se mi chce zvracet.
A jaký výsledek zanechala tato reklama v naší domácnosti? I když jsme kupovali prakticky všechny rozumně chutnající minerálky, Mattoni jsem po tomto spotu naprosto vyřadil. Vždy, když v obchodě vybírám, jakou vodu tentokrát koupit a vidím karton Mattonek, vybaví se mi ono “zvracení” z reklamy a spolehlivě mě přejde chuť. Takže Mattoni v naší domácnosti opravdu není a dokud budu při smyslech, ani nebude :). Fuj, fuj, fuj :).
0 komentářů