Jak jsem vás 24. srpna informoval ve článku Praha: Město plné psychopatů?, stal jsem se ve druhé dekádě srpna při své cestě MHD svědkem zajímavého úkazu: vezl mě řidič, který si hlasitě (a místy i vulgárně) povídal sám se sebou. Když jsem si tehdy vytáhnul mobilní telefon, abych si poznamenal identifikační údaje pro připravovanou stížnost, dovolil si pan řidič dokonce poznámku “No, jen se podívej! Abych náhodou nejel o vteřinu později.” Ostatně doporučuji přečíst zmiňovaný článek, kde jsou popsány takřka všechny artefakty této podivuhodné cesty.

Protože jsem v první řadě přesvědčen o tom, že za volantem prostředku hromadné přepravy osob by neměl sedět zjevně labilní člověk, vyznačující se takovým chováním, napsal jsem na Dopravní podnik hlavního města Prahy e-mailem stížnost. K tomuto rozhodnutí mě vedl i fakt, že coby cestující platím nemalé částky za svou přepravu a očekávám za tuto sumu odpovídající podmínky.

Dopravní podnik překvapil v první fázi svou rychlostí a hned druhý den jsem byl informován, že moje stížnost dostala číslo jednací a že budu informován o výsledcích šetření. Ostatně můžete se o tom dočíst v mém článku Stížnost na řidiče autobusu MHD – 1. pokračování.

Pak následovala delší pauza bez jakékoli komunikace. Dopravní podnik měl na vyjádření 30 dní. Nakonec ale musím chválit, neb tento termín byl dodržen – 23.9.2005 na mne v e-mailové schránce čekalo vyjádření. Přetiskuji zde kompletní znění dopisu, přičemž si dovolím tučným písmem vyznačit zajímavé pasáže.

Vážený pane,

v návaznosti na potvrzující zprávu ze dne 24.8.2005 Vám sděluji, že Vaši stížnost projednal vedoucí provozovny Vršovice.

Předvolal k informativnímu pohovoru řidiče, který dne 23.8.2005 ve večerních hodinách obsluhoval na lince číslo 170 autobus evidenční číslo 3355. Řidič k obsahu Vaší stížnosti uvedl, že lituje výrazů, které použil a na svou obhajobu vypověděl, že si neuvědomil hlasitosti svého projevu. Vedoucí provozovny řidiče důrazně napomenul a upozornil jej, aby se vyvaroval nevhodných výrazů a jednal slušně, bez emocí a na společenské úrovni. Vaši stížnost na chování řidiče zaznamenal do jeho osobní karty a dále postupoval ve smyslu platného pracovního řádu. Řidič bude podroben vyšetření v psychologické laboratoři naší firmy.

Vedení provozovny se Vám za nepříjemný zážitek a provozní nekázeň našeho zaměstnance touto cestou omlouvá. K omluvě se připojuji a zůstávám s přátelským pozdravem

Ing. Karel Holejšovský

zástupce vedoucího jednotky Provoz Autobusy


Především si dovolím konstatovat, že psychologické vyšetření, dle mého mínění, pan řidič potřebuje jako sůl. Přeci jen nepovažuji za normální, pokud si někdo v hlasitém hovoru vystačí sám se sebou. Tuplem, pokud pak uvede, že “si neuvědomil hlasitost svého projevu.” Samozřejmě nevadí, pokud se takto chová například vrátný na vrátnici, ale v případě řidiče MHD očekávám, že bude schopný zodpovídat za své vozidlo a zejména za bezpečnost cestujících – a tedy, že bude (krom jiného) psychicky zcela v pořádku.

Jednání Dopravního podniku chválím, ač často na jeho služby “žbrblám,” musím říci, že v tomto případě jsem skutečně pozitivně překvapen. Zmíněný dopis ukazuje, že DP Praha není lhostejná spokojenost cestujících, ba co více – dovolím si tvrdit, že stále více zapomínané pravidlo “náš zákazník, náš pán,” má v této firmě zdravé kořeny.

Co dodat? Asi jen, že jsem s výsledkem své snahy upozornit na nevhodné chování pana řidiče spokojen a že doufám, že já, ani ostatní cestující nebudeme na podobné případy narážet častěji. Stejně tak jsem oceňuji přístup Dopravního podniku hlavního města Prahy, který se mnou, ač jsem jen jedním z mnoha milionů přepravených cestujících, jednal skutečně jako se zákazníkem. V tomto by se mohli inspirovat i další – například super-/hypermarkety….

A doporučení pro vás? Pokud nebudete spokojeni se službami MHD Praha, nebo s chováním některého ze zaměstnanců, neváhejte, nebuďte líní a napište stížnost na adresu Stiznosti.podnety@r.dpp.cz. Nezapomeňte v takovém případě uvést co možná nejvíce identifikačních údajů, jako je číslo linky, evidenční číslo vozidla, registrační značka, čas, místo, podrobný popis události…. Budete-li mlčet, těžko můžete předpokládat nějaké řešení nastalé situace!

Související odkazy:

Kategorie: Aktuálně

1 komentář

Miroslav Pavlik · 31. 10. 2019 v 11:12

Jel jsem 31.10.2019linkou 193 v10.42 vrsovicke nadrazi a ridic tohoto autobusu za jizdy telefonoval az na otakarovy jsem ho upozornil aby toho nechal

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *