Tento víkend jsem viděla film Vy nám taky, šéfe!, na který jsem se dlouhou dobu těšila. Z upoutávky, tématu a faktu, že v jedné z hlavních rolí je Václav Vydra, jsem vydedukovala, že se bude jednat o tak povedenou komedii, jakou byl například Kameňák. V tom jsem se bohužel opravdu spletla. Sice jsme se u této komedie hodně pobavili, ale porovnání těchto dvou filmů je asi jako porovnání kvality mezi instantním a sypaným bylinným čajem. 


Tato česká komedie se odehrává v prostředí prestižní reklamní agentury, vedené managerem Ivanem Mrázem (Václav Vydra), který právě vybírá nové zaměstnance do svého týmu. Vybere si co nejneschopnější lidi proto, aby mohl nechat svoji firmu “poctivým” způsobem zkrachovat. Nakonec požádá svého příbuzného Leoše (Jan Zadražil), aby zde pracoval jako vedoucí. Leo o Ivanově záměru zpočátku nic neví a tak nabídku přijímá. Musím konstatovat, že jeho herecké umění v tomto filmu naprosto překonalo výkony ostatních, včetně Václava Vydry. Byla jsem mile překvapená, jak perfektně a přirozeně dokáže český herec hrát.


Děj se rozvíjí tak, že Ivan nakonec řekne Leošovi pravdu a žádá ho, aby mu pomohl firmu přivést ke krachu tím, že bude přijímat od svých nic netušících zaměstnanců co nejabsurdnější návrhy na reklamu. Po čase se zdá, že všechno funguje tak, jak Ivan naplánoval a klienti přecházejí ke konkurenci, nebo ukončují dlouholetou spolupráci. Jenže v ten moment se po celé Praze objeví jejich reklama na ETU, o níž si Leo myslel, že ji klient odmítne. To spustí příval nových klientů a společnosti se začíná neuvěřitelně dařit.


Na první pohled se zdálo, že chce firmu přivést ke krachu, protože se jedná o konkurenční boj a Ivanovi jde o život. Později se ovšem ukáže, že Ivan “peče” s manažerkou konkurenční reklamní agentury, ale také se svojí bývalou sekretářkou. Do toho samozřejmě nechybí bývalá manželka v rozvodovém řízení. Na můj vkus trochu naivně americky působící “zápletka”. 


Ke konci filmu už pomalu přestáváme chápat, jak to vlastně všechno bylo. Nejsme sami tak natvrdlí – nechápe to totiž nikdo z diváků kolem nás. 🙂 Asi je hlavní, že jsme pochopili, že nakonec se všichni a všechno postavili proti Ivanovi a jeho původní plán se totálně zhroutil.


Film končí tak, že Leo nakonec odchází od společnosti a jde za svým původním snem – chce být hercem v Hollywoodu. V tom okamžiku se dozvídá, že Ivan vyhrál kandidaturu ve volbách. Že by to byl námět na další díl filmu Vy nám taky, šéfe!? 🙂 Nechme se překvapit!


Takřka klasickým nešvarem českých filmů je vlezlá “skrytá” reklama – kameraman zde nezapomněl zabrat společnost Blažek, když si Leo vybírá nový oblek do práce, všichni jezdí v taxících firmy AAA, pijí Redbull, slyšíme ranní show Evropy 2, afterparty, uvidíme i reklamu na obchodní centrum Chodov,… Nemate-li mě zrak, na konci filmu se na silnici “náhodou” mihne autobus společnosti Student Agency.


Spoustu těchto společností využívám a mají výborné služby, ale nacpat je všechny tak okatě do jednoho filmu, to mi připadá opravdu trapné.


PS: Ostatně fenoménem skryté reklamy v českých filmech se zabýval Karel K. ve svém analytickém článku Rafťáci: Celých 9% reklamy v jednom filmu!.


0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *