Video: Do kokpitu Boeingu 737 sedl amatér bez průkazu


Jako velký fanda MS Flight Simulatoru jsem nemohl nechat bez povšimnutí zprávu Aktuálně.cz o mladících, kteří si doma postavili letecký simulátor v měřítku 1:1. Vše je založeno právě na platformě zmíněné hry, jejíž realističnost je v tomto segmentu patrně bezkonkurenční. Už uvažuji nad tím, jak vystěhovat z obýváku pracně nastěhovanou sedačku, abych tam mohl mít právě toto.



Zemana se zaléčenou ledvinou propustili ze znojemské nemocnice


Můj nejoblíbenější politik se kvůli ledvinové kolice podrobil operaci ledvin. Z nemocnice odešel na revers a přítomná média počastoval hláškou, že ať si o novinářích myslí cokoli, tohle by jim nepřál. Právě schopnost urazit všechny přítomné bez jediného vulgárního slova se mi na Zemanovi líbí. Náš politický sprosťák Topolánek se má ještě hodně co učit!



eSATA klíčenka


Vynikající záležitost, která v několika měsících možná nahradí tak populární “flashky,” připojované do USB portu. Využívá rozhraní eSATA, tedy prakticky stejného připojení, jakým se připojují současné pevné disky. Proti standardnímu USB se můžeme těšit na skoro desetinásobnou rychlost přenosu dat. Dá se očekávat, že cenově budou tato média zpočátku nedostupná, nicméně tolik oblíbené “USB klíčenky” by díky této novince mohly rapidně zlevnit. Plánujete-li jejich nákup, doporučil bych nějaký ten týden vyčkat.



Ostrava: Rodinný klan zmlátil každého, kdo mu přišel do cesty


Už při čtení tohoto titulku mě napadlo, že za vším s největší pravděpodobností bude skupina lidí, jimž Národní strana slibuje po případném vítězství v příštích volbách jednosměrné letenky do Indie. Bohužel naše korektní média dnes takovou skutečnost, jakou je národnost pachatele, zveřejňují u všech ostatních, kromě jediné výjimky….



Začíná topná sezóna, výrazně se totiž ochladilo


Nejen naší zemi postihl příliv studeného vzduchu. Dokonce i do Splitu, kterým jsme tři týdny nazad projížděli při teplotě 31 C, dorazily teploty o 20 C nižší. Nastalá změna počasí mě donutila vytáhnout dlouhé kalhoty a košili, které se přes léto opět poněkud zmenšily :). Každopádně vstávání do tmy (slunce minulý týden vycházelo až kolem půl sedmé) mě vůbec netěší a smutně vzpomínám na léto, kdy už v pět ráno zpívali ptáci a všude bylo světlo. Inu, vězme, bude hůř!



Kalousek chce omezit státní podporu stavebního spoření


Současná vláda ODS+KDU-ČSL+SZ soustavně vymýšlí, kde nás ještě “odrbat.” Aktuálním tématem se stalo stavební spoření – jedna z mála možností, jak alespoň částečně zhodnotit své finance. Nemohu si nevzpomenout na vkladní knížky v dobách “totality,” jejichž úrokové sazby začínaly na 2% a končily (v případě dvouleté (?) výpovědní doby) na 4%. Úrok tak pokryl nejen tehdy zcela minimální inflaci, ale finance, uložené v České spořitelně, dokonce výrazně zhodnotil. O tom se nám dnes může opravdu jen zdát! Díky neustále rostoucím cenám, zvedajícím se ve stylu “zdražila vejce, musíme zdražit benzín,” dnes prakticky neexistuje finanční produkt pro běžného občana, na kterém by vydělal i někdo jiný, než pouze banka…


Novinky o něco později vydaly článek s titulkem Kalousek: O zrušení stavebního spoření jsem nikdy neuvažoval, nicméně tento naprosto koresponduje s výše uvedeným totiž že se uvažuje (prý do budoucna, ale tyhle věci vláda schválí vždy neuvěřitelně ochotně a rychle) o snížení státní podpory.


Nakonec také může jít o dobré P.R. pro banky – je totiž jasné, že po této zprávě vzroste zájem o stavební spoření, kdy úspor-chtiví občané začnou spořit raději hned, než aby bylo pozdě….



BSA osloví 15 tisíc firem kvůli softwarovému pirátství


Aneb oficiálně neexistující, z mnoha směrů mafii připomínající organizace opět vystrkuje růžky. Ačkoli míra softwarového pirátství v Česku klesá, je potřeba dělat “bububu,” aby náhodou firmy nezapomněly, že za používaný software se musí platit. Pro mne osobně je to další z důvodů, proč začít vážně uvažovat o Linuxu, jakožto o své hlavní platformě. Podobné firmy, vymahající nejrůznější výpalné, mi pak budou ukradené. Škoda jen, že nemohu prosadit Linux ve firmě, kde dělám – takových 600 Linuxů s patřičným softwarem, to už by Microsoft (který je součástí BSA) asi pocítil :).



Server digitalizace.info pořádá demonstraci za kvalitní signál


V Praze přesunuli digitální vysílání z moderního vysílače Žižkov, který stojí prakticky v centru města, na podstatně starší Strahov, nacházející se spíše na perfierii. Následkem toho přestala celá řada diváků “chytat” digitální televizní signál. Jak je z titulku patrné, chystala se demonstrace. Osobně bych se přidal i za demonstraci v Moravskoslezském kraji, kde je digitální signál opravdu bídný. Na Dubině chytáme digitální vysílání jedině na železné zábradlí balkónu, ve Studénce pak musím s přijímačem ven a musí být takřka na milimetry přesně položený. Stačí, aby káplo pár kapek, nebo byla mlha a je po signálu. Zlaté analogové vysílání!!! Absolutně nechápu, jak chtějí vypínat analog, když digitál v současné době chytí jen pár vyvolených a nedávný krok tímto směrem v Domažlicích skončil zcela jasným fiaskem (viz Nova se v Domažlicích dočasně vrací k analogu ).


Nakonec se objevila zpráva, že Od zítřka se bude vysílat multiplex A v Praze dočasně ze tří míst , což můžeme brát jako důkaz, jak ukrutně špatná je situace se příjmem digitální televize.



Dny NATO v Ostravě předvedou nejmodernější letadla


Ostrava chystá další ročník akce, kterou tradičně nezvládne, jak je zdejším dobrým zvykem – totiž dny NATO. Sobotu 20.9. jsem si do svého diáře poznamenal s předstihem a pro mne to znamená: V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ NIKAM NEJEZDIT. Silnice totiž budou ucpané, můžeme se těšit na kolony a bezohledně se motající chodce, patrně žijící v domnění, že silnice je pěší zóna. Udělat akci, na kterou dorazí skoro 100 tisíc lidí z okolních vesnic, v obci Mošnov, kam vede de facto jedna jediná cesta, která je navíc hlavním dopravním tahem na Ostravu, je opravdu debilní nápad! Právě z tohoto důvodu je patrně celá akce rok co rok opakována – blbé příklady halt táhnou.


O tom, jak jsme si užili den NATO v roce 2005 viz článek Ostravo, Ostravo, vybodni se na akce, na které nemáš!!!. Myslíte, že to letos bude jiné? Pochybuji….



Exministr Šimonovský vyrazil na túru, kvůli sázce jde 82 km podél dálnice


Pana Spejbla, tedy ex-ministra dopravy Šimonovského, jsem nikdy moc nemusel, ale tímto počinem si získal alespoň část mých sympatií. Spejbl vyrazil na více než 80 kilometrů dlouhý pochod, neboť se vsadil, že dálnice z Lipníku nad Bečvou k polským hranicím bude dokončena do konce tohoto roku. Konec roku 2008 sice ještě nepřišel, nicméně vzhledem k tomu, že mohu situaci na místě celkem podrobně monitorovat, mohu říci, že pochybuji o tom, že by bylo dílo dokončeno alespoň ke konci roku příštího. Každopádně pan ex-ministr si rozhodně nevybral pěkné počasí a když jsem ho tak viděl v televizi, v bundě s kapucí, skoro mi ho snad i bylo líto… :). Každopádně malé plus patří mistru Spejblovi za to, že jako jeden z mála politiků drží slovo!



Lékaři se slunili v Egyptě za peníze farmaceutické firmy, za korupci to nepovažují


S touhle “senzací” přišli Reportéři ČT a pro mnohé pacienty, doufající, že jim lékař předepisuje léky tak, aby jim pomohly, byla možná překvapením. Vzhledem k tomu, že ve zdravotnictví pracuji již pátým rokem, o těchto manýrech dobře vím. Dealeři farmaceutických firem zcela běžně dávají doktorům všelijaké prezenty a bonusy za to, že budou předepisovat právě ten “jejich” lék. Minimem jsou razítka s předvyplněným názvem léku, aby se pan doktor nedejbože nemusel obtěžovat s vyplňováním receptu, všelijaké reklamní předměty, u větších ambulancí jsou pak farmaceutické firmy ochotné na oplátku přispět na nějaké to vybavení ordinace nebo přístroj. Pacient tak nutně nemusí dostat lék podle toho, jaký je pro něj nejlepší, ale podle toho, čí farmaceutická lobby byla nejvíce motivující pro lékaře. Jsem si jistý, že lékařská obec bude proti reportáži protestovat, ale skutečnost je taková, že máslo na hlavě bude mít opravdu mnoho z nich. Hloupé je, že Česká televize sice rozvířila stojaté vody, ale za pár dnů tohle téma upadne v zapomnění a naši MUDrové dál budou brát úplatečky, ačkoli ředitel každému z nich říkal: “Neber ty úplatky, neber ty úplatky, nebo se z toho zblázníš.”


P.S.: Záhadně se Reportéři z 15. září neobjevili v internetovém archivu České televize. Lámu si hlavu nad tím, proč? Že by zapracovala silná farmaceutická lobby?



Glosa: A čím se liší tyto dva kilobajty?


Zajímavé zamyšlení nad reklamními kampaněmi Vodafonu, který, jak říkal ve starších spotech, zásadně nemluví “reklamštinou.” Aktuální reklama se sádrovými trpaslíky, z nichž jeden stojí více, než druhý, ačkoli jsou oba stejní, sice klade důraz na to, že zákaznící by měli platit za stejné služby stejně peněz, skutečnost je ale jiná – přesně ve stylu “reklamštiny.” Autor uvádí konkrétní příklad cen za přenosy dat, kdy za ten samý objem dat, stažený přes GPRS, zaplatíte osmkrát méně, než za to samé, přenesené přes WAP. Právě přemrštěné ceny zpočátku perspektivní WAP totálně pohřbily. Zmíněný reklamní spot sice končí slovy “Zajímavý! Dřív to lidem nevadilo,” nicméně obávám se, že právě takovéhle věci klientům vadily a vadit budou. Bohužel, na našem trhu se konkurence mobilních operátorů projeví maximálně v nasazování parohů na telefonní budky a přitroublými reklamami.



Test dražší nafty: Benzina překvapila, Shell zklamal


Nevím, zda tohle je článek na objednávku, nebo zdařile maskované P.R., nicméně výsledek testu nafty, načerpané u šesti benzinových stanicích, asi překvapil nejednoho čtenáře. Sám jsem odjakživa takřka věrným zákazníkem Shellu, proto mě zjištění, že ani “prémiová” nafta V-Power nepřináší nic měřitelně převratného, hodně nepotěšilo. K Shellu jsem jezdil už se svým prvním autem – Škodou Favorit – ačkoli mi všichni říkali, že je škoda lít tak kvalitní palivo do tohoto přibližovadla. Nečinil jsem tak kvůli SMART bodům, ale proto, že jsem Shellu, coby značce, věřil. S tímto palivem přeci jezdil Ayrton Senna ve stáji Mc Laren v dobách jejich největší slávy! Stejně tak i Michael Schumacher a dodnes Ferrari! To musí být kvalitní “krmení” pro auto, ne? Bohužel, jak ukazuje zmíněný test, Shell v Česku bude patrně jen špatně přilepenou nálepkou a díky českému přístupu k podobným věcem Potěmkinovou vesnicí. Škoda, protože téhle firmě jsem věřil. Nezbývá, než doufat, že se Shell k článku vyjádří a věrohodným způsobem vysvětlí, nebo ještě lépe vyvrátí v něm uvedená tvrzení. Pokud se tak nestane, budu zvažovat změnu firmy, u které budu tankovat :(.


P.S.: podle diskuze pod článkem nejsem očividně jediný, kdo je z výsledku “prémiového” paliva firmy Shell notně rozčarován a zklamán….



Nepoměr


Autor článku se pozastavuje nad tím, že majitel skládky, skladující toxický odpad, dostal za porušení předpisů a ohrožení obyvatel osm let vězení. Je to malý, nebo dostatečný trest za takový přečin? Hlavní myšlenku článku si dovolím trošku rozvinout – i mne překvapilo, že například za zneužití dítěte-kojence dostal pachatel pouhé tři roky a proslulý Bohumil byl dokonce osvobozen, ačkoli měl na triku desítky obvinění. Na druhou stranu policisté nejen u nás zatýkají pedofily, kteří nedělají nic jiného, než že si prohlížejí někým nafocené obrázky zneužitých malých dětí. I já vidím v našem právním systému velký nepoměr mezi tím, jak jsou trestány různé zločiny a přečiny. Nepředpokládám ale, že by se toto v brzké době změnilo.



Muž s umělou nohou boural. Lékaři nechápou, jak mohl řídit


Tragickou nehodu na dálnici D1, při které vjel kamion do protisměru a smetl další dva kamiony a osobní auta, zavinil řidič, který neměl celou řadu věcí. Neměl platné řidičské oprávnění, neměl nohu, neměl na silnici co dělat, protože bral léky, snižující pozornost. K tomu všemu ještě dostal infarkt. Prostě povedený kamioňák! Lékaři se podivují nad tím, jak je možné, že muž řídil, když s protézou pravé nohy nemohl ohýbat kotník a šlapat tak jemně na plyn a brzdu. Z vlastní zkušenosti mám dojem, že podobných jednonohých a nadrogovaných řidičů (nejen kamionů) jezdí po našich silnicích desítky, protože jinak si neumím vysvětlit to, jak to na českých silnicích vypadá. Teď už chápu, proč někteří, jež jsem měl za idioty, jezdí obcí 80 km/h a více: ono když tam dáte “čtyřku” a nemůžete citlivě regulovat sešlápnutí plynu, to na té “padesátce” prostě neudržíte….


V diskuzi pod článkem mě také zaujal názor, že když tuto zemi řídí premiér bez mozku, proč by kamion nemohl řídit řidič bez nohy. Něco pravdy na tom asi bude :))).

Kategorie: Týdnoviny

0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *