V naší síti provozujeme jak tzv. „tenké klienty“, tak i počítače, které se přes protokol RDP připojují na terminálové servery. Aby uživatelé mohli lokálně tisknout, je nezbytné, aby na terminálovém serveru byl nainstalován ovladač té které tiskárny. Instalace přitom neprobíhá klasicky, jako na běžné pracovní stanici (tedy přes Přidat tiskárnu)! Jak tedy na to?
Stáhněte ovladač k dané tiskárně – pozor, musí jít o ovladač pro vaší verzi Windows Serveru!
Tento ovladač rozbalte (tj. musíte mít soubory, mezi kterými je i soubor .inf)
Otevřete Start-Control panel-Printers and faxes.
V menu zvolte File-Server properties.
Přejděte na záložku Drivers, kde stisknete tlačítko Add.
Ujme se vás průvodce instalací ovladače. V prvním kroku stiskněte tlačítko Next.
Ve druhém kroku musíte vybrat procesory a operační systémy všech počítačů, které budou daný ovladač využívat (zpravidla stačí třetí nabízená možnost, máte-li v síti stanice se staršími Windows na bázi 9x, pak zvolte i volbu čtvrtou). Pokračujte Next.
Nyní přichází výběr tiskárny. Není-li požadovaná tiskárna v seznamu, zvolte Have disk a vyberte místo, kde máte uložený požadovaný ovladač. Pokračovat můžete tlačítkem Next. Doporučuji v tomto bodě zkontrolovat a používat pouze podepsané ovladače – předejdete tak možným problémům.
V posledním kroku průvodce potvrdíte Finish. Windows si zkopírují ovladač dané tiskárny a zaregistrují jej v systému. Úspěšnost instalace můžete prověřit v okně (viz první obrázek v tomto článku), kde by se nyní mezi podporovanými tiskárnami měla objevit ta, jejíž ovladač jste přidávali.
Nechcete-li přidávat další tiskárnu, uzavřete dialog tlačítkem Close.
0 komentářů