Po diskuzi s Almadem pod článkem Praha: ČSSD vs. ODS, Buzková vs. Bém jsem si chtěl udělat jasno v tom, kdo vlastně stojí za pražskou “otazníkovou kampaní.” Kdo je z Prahy, tomu asi nemusím pojem “otazníková kampaň” vysvětlovat – jistě ji potkal na každém rohu, sloupu, lampě – prostě všude, kam se leták vešel a dal se jakýmkoli způsobem přichytit. Pro ostatní dodám: leták měl velikost formátu cca. A4 a na každém byl v pozadí šedivý otazník, v popředí pak populistické otázky jako “Proč se tady prodávají drogy?”, “Proč našim dětem ruší školky a školy?”, “Proč mě obtěžuje hluk a špína?”, “Proč nemám zastání proti úřadům?”, “Proč se nestaví více levných obecních bytů?”, “Proč musejí studenti platit vstupné do muzea?” a řada dalších. Absolutně ale chybělo jakékoli vysvětlení, kdo za touto akcí stojí – nikde žádné logo, ani černobílé provedení materiálu nenapovědělo, zda se vydat v pátrání po modré, červené, nebo oranžové.

Velice záhy se objevily letáky nové (dodatečně jsem zjistil, že se jednalo jen o přelepky) – otázka i otazníky zůstaly a ve spodní části oranžovým písmem přibyly nápisy jako “Může za to ČSSD” a další takové. Asi nejvíce mě pobavilo, když jsem našel plakát “Proč našim dětem ruší školky a školy?”, s dolepeným “Může za to Buzková a Paroubek z ČSSD.” Přeci jen nejsem až takový sklerotik, abych si nevzpomněl na dobu, kdy byla u kormidla ODS a rušila (politicky řečeno “slučovala”) nejen školky, ale i základní školy s argumentem, že “není dost dětí.” Teď je dětí zase hodně a řeší se opačný problém. Zjevně křivé obvinění ostatně vyprovokovalo i někoho ze spoluobčanů, který si dal tu práci a na některé takto modifikované letáky fixem dopsal “Lžete!” Alespoň se tak na tom kusu papíru objevil i kousek pravdy :).

Přiznám se, že jsem v první chvíli považoval tyto upravené reklamy za oficiální kampaň ODS a byl jsem dosti pohoršen tím, kam až modří ptáci zašli. Nicméně v tuto chvíli je jasné, že někdo jen využil mezifáze oficiální kampaně ČSSD a poněkud ji poupravil.

Kampaň se posunula do další fáze, takže například na Švehlově ulici je na každé lampě připevněný leták – tentokrát s vykřičníkem a textem “Víme, co Prahu trápí!” Jedete takhle autem a pořád dokola “Víme, co Prahu trápí” – jedna lampa, druhá, třetí, … …pátá… …třicátá… A člověk pořád čeká nějaké vyvrcholení. Na třicátéprvní lampě se pak skví plakát “Cirkus Berousek.” Že by Prahu trápilo tohle? No, pravda, cirkus tady (a nejen tady) máme pěkný.

Teprve včera jsem na východu z metra narazil na billboard – také s vykřičníkem, tentokrát barevný, slibující více policistů v ulicích a více kamer. Konečně nechyběla informace, kdo to slibuje: ČSSD. Pominu samotný slib – totiž více policistů v ulicích. Ono by možná stačilo, aby zvedli zadky ti stávající. Při Kryštofech potkáte policajta na každém rohu, ale v běžné dny, neřku-li večery a v noci o nějaké pochůzkáře nezavadíte (asi se bojí, nebo se jim jako Bobkovi z večerníčku nechce z vyhřátého klobouku – služebny).

Za pražskou otazníkovou kampaní tedy stojí ČSSD. Nutno říci, že ač jsem spíše levicovým voličem, tato forma propagace mě nezaujala a je mi dosti nesympatická. Jde jen o pouhá populistická hesla a – to si přiznejme – na některé z otázek by skutečně měla odpovědět právě ČSSD, jež řadu zmíněných témat mohla prakticky ovlivnit v uplynulých osmi letech vládnutí. Bohužel jsem zatím nenašel politickou stranu, která by se před komunálními volbami propagovala jinak: ČSSD klade populistické otázky, ODS zase populisticky slibuje vodní park, Internet zdarma, cyklostezky a spousty dalších věcí, které pro změnu mohla realizovat již během uplynulých let, po které sídlí na pražské radnici a ve vedení jednotlivých městských částí. Prostě jen sliby, sliby a sliby – napsané tak, aby se líbily voličům. V případě komunálních voleb občanovi, který není fanatickým zastáncem jedné konkrétní strany, nezbývá než studovat aktivity jednotlivých kandidátů. Za sebe mohu říci, že si tu práci opravdu dám, abych věděl, že zvolím lidi, kteří nejen slibují, ale skutečně už pro naší městskou část něco udělali. Na Internety zdarma, taxíky jedné barvy i jedné ceny, stejně jako na otázky, proč se tady prodávají drogy, z výšky kašlu!

Kategorie: Reklamy

0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *