Včera mi došly zásoby potravin. Jsem od přírody tvor líný, tudíž jsem předem zavrhl myšlenku na ulovení mamuta. Jedinou alternativou byla návštěva nejbližšího supermarketu – v mém případě je to Meinl na Hájích. Bylo něco před pátou odpolední a tou dobou se zde často stává, že jsou všechny vozíky rozebrané. Tentokrát jsem byl ale překvapený. Bohužel nikoli pozitivně: nejen, že nebyl k dispozici ani jeden vozík, ale u “parkoviště vozíků” čekala skupinka asi deseti lidí s deseti- a pětikorunami, která se lačně vrhala na každého, kdo přijel “zaparkovat.” Před sebou měli předvoj, který odchytával další zákazníky hned u pokladen. Pochopil jsem, že tady s umělohmotným žetonem asi nemám šanci, neb všechny vozíky byly předávány ještě před “zaparkováním” a totálně bez ohledu na to, kdo přišel dříve. Vzpomněl jsem si na období budování socialismu a podobné čekání na vozíky v prodejnách Rozvoj a Záře, kdy se alespoň hrálo podle pravidla “kdo dřív přijde, ten dřív mele”… …a odkráčel jsem pro stravu do nedalekého KFC.
Druhou firmou, která mi často dává připomenout doby nekonečných front, jsou Czech Computers. Celkově vzato jsem s jejich službami spokojen: mají dobré ceny (v Praze možná jedny z nejlepších), výborně zpracovaný internetový obchod… …velkou pochvalu si zaslouží i ochotní obchodníci! Velice mě potěšil i systém “samostatné fakturace zákazníků,” který funguje tak, že si zboží objednáte na Internetu, až vám mailem přijde výzva k odběru, dostavíte se na pobočku, kde nestojíte frontu, ale fakturu si vyjedete sami na jednom ze dvou veřejně přístupných počítačů.
Jenže (a pomalu se dostáváme zase k těm frontám) co je platné, že ušetříte 5-10 minut na fakturaci, když následně musíte stát o patro níž kratší frontu u pokladny, kde zaplatíte a poté většinou výrazně delší frontu u výdeje zboží (někdy se tyto fronty spojují, jindy ne, takže v tom sem tam bývá zajímavý chaos).
Minulou středu jsem takto dorazil do Czech Computers kolem 14:45. Fronta nebyla dlouhá, ale u výdeje jsme čekali celkem skoro hodinu (!!!). Kolega nakupoval celou PC sestavu v dílech, jež jsme si předem objednali přes Internet. Jaké ale bylo naše překvapení, když nám skladník oznámil, že myš bohužel není. Přitom nám ji bez problému vyfakturovali a na Internetu ještě v ten den dopoledne bylo uvedeno, že této myši mají skladem 16 kusů. Skladník poznamenal propiskou na výdejku, že myš nebyla vydána a přislíbil, že se kolegovi ozvou, jakmile budou k dispozici. Dnes koukám na internetový obchod Czech Computers: na skladě mají údajně 21 kusů a kolegovi se dodnes nikdo neozval….
Dnes jsem dorazil v 15:30. Jel jsem si pro dva balíčky DVDček a CDček na vypalování. “Samostatnou fakturaci” jsem absolvoval během dvou minut a u výdeje jsem se radoval, že přede mnou stojí jen čtyři zákazníci. Po deseti minutách, kdy se neobjevil ani jeden skladník, jsem začal být nervózní. Po dvaceti se jakýsi pán středního věku ptal svého syna, “zda je to tady normální.” Syn odpověděl, že se mu to ještě nestalo a já se hodně držel, abych se nevmísil do vyposlechnuté debaty s tím, že mně se to tedy tady stává úplně vždycky. Po 25 minutách se konečně objevil jeden ze skladníků a pánovi, který frontu vedl, oznámil, že bohužel opět něco, co je údajně podle webu a skladové evidence na skladě (a co mu obchodníci opět bez problémů vyfakturovali), bohužel nemají.
Nemohu se ubránit dojmu, že v Czech Computers něco nefunguje: buď mají nějakou “rozházenou” skladovou evidenci (což se mi moc nezdá), nebo halt mají ve skladu takový bordel, že se občas něco nenajde ani po 25 minutách hledání.
Já jsem nakonec odcházel po necelých 30 minutách. Celkem spokojeně, protože moje DVDčka i CDčka na skladě opravdu byly.
PS:V současné době již v Czech Computer takové fronty nejsou. Systém byl podstatně vylepšen, ať už možností samostatně si vytisknout fakturu přímo na pobočce, nebo přesunutím pokladen a jejich zdvojnásobením, díky čemuž se odbavovací cyklus výrazně zrychlil.
0 komentářů