Ve středu 13. srpna, během naší dovolenkové cesty po Litvě, jsme se po dopolední procházce centrem Vilniusu rozhodli dopřát si zasloužený odpočinek u kávy. Nohy nás už trochu bolely a žízeň se hlásila o slovo. Vzpomněli jsme si na kavárnu Café Montmartre, kterou jsme zahlédli v jednom z mnoha cestovatelských videí, jež jsme před cestou zhlédli. Podnik vypadal malebně a sliboval příjemné posezení.

Café Montmartre: zákazníku, aport!

Usadili jsme se k jednomu z přibližně šesti venkovních stolků, které kavárna nabízí, a těšili se na chvíli klidu. Kavárna, situovaná na rohu ulice, působí zvenku vcelku sympaticky, s klasickou architekturou a červenými markýzami, které jí dodávají nádech pařížské atmosféry. Okolí tvoří historická zástavba a dlážděné ulice, což jen umocňuje dojem, že jste si pro svou pauzu vybrali správné, stylové místo.

Café Montmartre

Café Montmartre

Bohužel, první dojem se začal rychle kazit. Ačkoli v podniku, který má jen šest stolků venku a další čtyři uvnitř, obsluhovaly přinejmenším dvě servírky, připadali jsme si neviditelní. Několikrát kolem nás prošly, aniž by nám věnovaly sebemenší pozornost. Tento pocit přehlíženého hosta není nikdy příjemný a kazí celkovou atmosféru podniku hned od samého začátku.

Když si nás konečně jedna ze servírek všimla, přišlo další zklamání. Bez jakéhokoli pozdravu či náznaku úsměvu nám doslova hodila na stůl jídelní lístek. Nezeptala se, zda si dáme něco k pití, což by člověk považoval za naprostý základ. List papíru navíc obsahoval pouze nabídku obědových jídel, ačkoli jsme přišli i s vidinou kávy a něčeho sladkého.

Velké zklamání, dávám jednu hvězdičku

Tento způsob jednání byl pro nás naprosto neakceptovatelný. Pocit, že jsme v podniku na obtíž a chovají se k nám jako k obtěžujícímu hmyzu, nás definitivně přesvědčil, že zde své peníze utrácet nehodláme. S manželkou jsme se na sebe jen podívali, beze slov se shodli, zvedli se a bez objednávky jsme z podniku zklamaně odešli.

Chování personálu bylo v příkrém rozporu s tím, co bychom od podniku s hodnocením 4,3 na Mapách Google očekávali. Arogance a naprostý nezájem o zákazníka jsou věci, které dokážou spolehlivě zničit i ten nejlepší dojem z prostředí. Kavárna Café Montmartre pro nás představovala jeden ze dvou gastronomických propadáků, které jsme během naší jinak skvělé cesty po Litvě zažili.

Na základě této zkušenosti nemohu Café Montmartre doporučit. Ačkoli podnik může na první pohled působit lákavě, chování obsluhy bylo natolik odrazující, že nám zcela zkazilo náladu a přimělo nás hledat útočiště jinde. Je to velká škoda, protože takové jednání zbytečně poškozuje pověst nejen samotné kavárny, ale i gastronomické scény ve Vilniusu jako celku.

🖨 Verze pro tisk


0 komentářů

Napsat komentář

Zástupce avatara

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *