S Google Readerem v cele smrti začínám uvažovat o tom, jestli nějaká další široce používaná, ale jen zřídka podporovaná obsahová služba Google může být také na své cestě k zániku.
Tento text je volně přeložen ze článku “Are Google Alerts dying a slow death?” z blogu J. R. Raphaela. Protože jsem zaznamenal stejné problémy a v úvahách došel k podobnému závěru, dovolím si ho předat dál.
Mluvím o Google Alerts – jednoduché, malé službě, která vám umožní nastavit e-mailové upozornění, pokud se na webu objeví text, odpovídající zadaným podmínkám. Můžete si vytvořit například upozornění na jméno či název firmy a následně vám budou chodit e-maily, pokud Google na Internetu najde nějakou novou zmínku.
Mimo jiné používám Google Alerts ke sledování nových zmínek o mém jménu. Umožňuje mi to získat přehled o blozích a zpravodajských serverech, které na mne nějakým způsobem odkazují.
V posledních měsících jsem zaznamenal, že Google Alerts schází obsah. Zatímco dříve jsem dostával denně několik e-mailů přeplněných výsledky, teď chodí e-maily nepravidelně, obvykle s jedním či dvěma odkazy, často na články a příspěvky ze sociálních sítí, které jsem napsal sám. V mnoha případech vím jistě, že existují i další zmínky a odkazy – stačí zadat požadované slovo nebo spojení do webového vyhledávače, který potvrdí přítomnost čerstvého obsahu, jenž Google Alerts zanedbávají.
Ukazuje se, že nejsem jediný, kdo si všiml. The Financial Brand poslal tento týden otevřený dopis Google, ve kterém prohlásil, že Google Alerts jsou “rozbité” a “nyní k ničemu”: Objem upozornění klesl nejméně o 80 procent – ze 20 – 35 e-mailů za den se čtyřmi až dvanácti výsledky v každém na čtyři až osm e-mailů za den s jedním až třemi výsledky. The Financial Brand ukázal na problém v několika článcích, diskutoval o něm na fórech. O špatném fungování Google Alerts psal také Danny Sullivan na serveru Search Engine Land.
To, že je služba takto očividně opomíjená, není dobré znamení, zejména v době, kdy Google ukončuje produkty ze svého portfolia doslova hlava nehlava. Přidejte si k tomu fakt, že Google Alerts jsou jednou ze starších služeb a jako takové nezapadají do současného “sociálního konceptu”. Svou filozofií jsou mnohem blíže ukončenému Google Readeru než ke Google+, takže celkem logicky přichází na mysl otázka, zda jsou dny Google Alerts sečteny.
Požádal jsem Google o prohlášení ke stavu Google Alerts a budu aktualizovat tuto stránku, pokud se dozvím něco nového. Do té doby, pokud se potřebujete spolehnout na informace z Alerts, je možná vhodná doba začít hledat jiné alternativy.
Mrtvá či živá – služba, která nefunguje, není k ničemu dobrá.
0 komentářů