Má Eurovia dobré jméno?*Být živnostníkem je podle Drábka příliš příjemné*Stát funguje podobně, jako klienti Providentu*Karlín omezuje autům rychlost. Kdy zakáže jezdit?
Mosty na ostravské dálnici jsou špatně zhotovené, potvrdili Němci
“Ředitelství silnic a dálnic si ve sporu o nedostatky v ostravské dálnici přizvalo na pomoc experty z Německa. Z jejich prvotních posudků vyplývá, že mosty v Ostravě jsou špatně postavené a v nevyhovujícím stavu.”
Společnost Eurovia, která mosty stavěla, se brání tvrzením, že ŘSD zveřejněním této zprávy poškozuje její dobré jméno. Možná by stálo za to připomenout, že Eurovia se původně jmenovala ODS-Dopravní stavby Ostrava a jejímu jménu dodal zvuk most, který spadl u Studénky před přijíždějící vlak. Každý, kdo si pamatuje, jak se Eurovia jmenovala dříve, má o jejím “dobrém jménu” dostatečně přesnou představu.
Ministr Drábek: Být živnostníkem v Česku je velmi příjemné. Až příliš
Nevím, kde shání materiál k hulení ministr Drábek, ale tipoval bych, že z krabice aktivisty Pence. Druhá varianta je, že je tento pán lhář a manipulátor.
V rozhovoru pro iHNed.cz se napříllad vyjádřil v tom smyslu, že “OSVČ odvedly v loňském roce na daních téměř nulu.” Zamyslete se nad tím, proč pan ministr záměrně nezmiňuje, kolik živnostníci odvedli na sociálním a zdravotním pojištění! To by se mu totiž nehodilo, neboť by se nakonec ukázalo, že OSVČ platí jako mourovatí
.
Měl bych také upozorňit na základní rozdíly mezi OSVČ a zaměstnanci, tedy důvody, proč považuji jejich nižší daňové zatížení za přijatelné:
- živnostník si musí práci najít, nepřinese mu ji šéf,
- živnostník nemá nárok na dovolenou, respektive může si ji udělat, ale nebude za ni pobírat 100 % mzdy jako zaměstnanec,
- živnostníkův příjem se odvíjí od toho, jak hodně pracuje, kdežto zaměstnanec má – přinejmenším z větší části – svůj plat každý měsíc jistý,
- živnostník se musí starat o veškerou agendu, kterou po něm vyžadují úřady, zatímco u zaměstnanců se o to stará zaměstnavatel,
- živnostník obvykle nemá osmihodinovou pracovní dobu – většina malých podnikatelů pracuje i po nocích, nezná víkendy, ani státní svátky.
A tak bych mohl pokračovat dál. Vidím názorný příklad na mé manželce, která podniká. Když si například podvrtla kotník, nedostala žádnou nemocenskou – a to ani přes fakt, že s tímto úrazem nemohla pracovat, ani kdyby se sebevíce snažila.
Mám takový dojem, že se politici snaží dovést zemi do stavu před rokem 1989, kdy jsme o “soukromnících” slyšeli jen z projevu Miloše Jakeše.
Práce vs. daně
Na js-ův blog si chodívám takzvaně “utřepat myšlenky” a podívat se, jak vidí svět inteligentní člověk, který přemýšlí logicky. V odkazovaném fejetonu se zamýšlí nad účelností výběru daní a jejich oprávněností.
Stejně, jako autorovi, se i mně velice líbí myšlenka “že daně mají být na něco a ne z něčeho. Chceme koupit to a to (třeba nový registr vozidel), milí občané, tady je číslo účtu a čekáme, až tam bude tolik a tolik peněz. Nevybere se? Tak se ta věc holt nepořídí.” Ano, tak fungují rozumné domácnosti, nebo firmy a společnosti, kde se o ekonomickou stránku stará “dobrý hospodář”.
Bohužel náš stát funguje podobně, jako klienti Providentu: nemáme na to? Tak si půjčíme! Co na tom, že nakonec zaplatíme mnohem víc (pokud vůbec kdy dluh splatíme)?
Rozdíl je v tom, že stát si od občanů peníze nepůjčuje, ale pod hrozbou vězení je o ně připravuje.
Pražský Karlín zpomalí auta na 30 km/h
Pražští radní excelují: nejprve namontovali nad hlavní dopravní tepnu semafor s tím, že pomůže plynulosti dopravy. Teď v Karlíně chtějí omezit rychlost na 30 km/h. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly, takže ani zde nechybí údajný dobrý záměr. Nuže, slyšte: “Po snížení povolené rychlosti v ulicích čtvrti z 50 na 30 kilometrů za hodinu by měl být Karlín klidnější a bezpečnější. Při rychlosti 30 kilometrů za hodinu zastaví automobil po 13 metrech, při padesátce často řidič na této vzdálenosti ani nezačne brzdit. V případě srážky s chodcem se při snížené rychlosti snižuje i pravděpodobnost těžkého zranění o 70 procent a úmrtí dokonce o 90 procent,.”
Těším se na moment, kdy v Praze přijdou na to, že stojící auto má nulovou brzdnou dráhu a při srážce s chodcem je výrazně nižší riziko smrti i úrazu. Pak třeba povolí maximální rychlost 0 km/h a obyvatelé si mohou svá auta naložit do octa. Inu, není nad to mít osvíceného panovníka!
0 komentářů