V robote opet milovany patek. Milovany predevsim sefskym osazenstvem a jako bonus maji vsichni podrizeni extra dlouhou pracovni dobu. Ostatne stejne jako pondeli. To je nevyhoda toho, kdy sefove travi vikend v kanclu a vymysleji co delat a pak ty plany v pondeli vyvali na podrizene, do ctvrtku se sleduje, jak se plni a v patek se zurive dohani to co nevyslo dle planu a resi se vznikle problemy. Proto se sedi od 8 do 17-18:00, samozrejme pro vsechny plati “dobrovolna flexibilni doba”, bez prescasu, ktera je vynutitelna alternativou “dobrovolneho sezeni na pracaku”. Ale na druhou stranu behem te doby se toleruji cigo-pauzy, lze odskocit si nekam do 15-20 minut behem prac. dne nebo obcasny 50 minutovy obed, to je dost prijemne. Neni nad to dostat sprdnung za prichod z obeda o 5 minut pozde protoze cisnik se opozdil s objednavkou nebo kuchar mel zrovna cigo pauzu a shorelo mu to a musel rychle predelavat. U nas to tak neni. Ale taky je tolik roboty, ze nekteri nemaji cas jit na obed, protoze by pak museli sedet pozde po prac. dobe a dodelavat aktualni veci.
Takze ac dle planu mel byt vyjezd v 18:00, v 17:30 teprve vychazim z roboty a jdu k autu.

Po navsteve Ciny kolegyne se konecne odprostila od rodinneho predsudku vse delat presne dle hodin – 7:00 oblikat kalhoty, 7:05 WC, 7:07 zuby, 7:12 snidane, 7:26 vychod z baraku, 7:30 na ceste do roboty, a uz je na ceste k dlouhovekosti diky usetrenym nervum z poruseni planu a vetsimu relaxu v zivote – dulezite je dodrzovat podstatu a cile, zbytek se prizpusobi, proto pri telefonatu mi rekla ze myslela, ze uz jsem doma a chrnim a vylet jsem zrusil..

U kolegyne v osadnicke kolonii jmenem Vratimov – Zadky jsem po 20 minutach, jeji rodice uz nepotrebuji posedet abych je ubezpecoval o tom, ze vse bude ok. Hehe, asi kdyz to na mne zkusili pred vyletem do Ciny, kdy jsem na vse rikal slova – nevim/asi/nejak tak/uvidime a kombinace techto s podobnymi tomu, nemohli mesic spat hruzou, ze jedem bez presneho minutoveho planu a nejmene 15 kufru veci a 10 pojisteni i proti invaze UFO prave do Ciny. Tak se rozhodli si usetrit nervy a na nic se neptali. Anebo mozna mysli, ze kdo prezil Cinu, prezije i invazi UFO? Anebo si vzali antidepresiva? No, kazdopadne byli nadmiru vpohode, dostali jsme rizky na cestu (?? no, budou se hodit, vyjimecne jsem souhlasil na toto z velmi jednoducheho, az PROZAICKEHO duvodu, ktery bude vysvetlen pozdeji), par vtipku a jeli ke mne vyzvednout moje veci. Za pulhodiny jsme u mne, ve meste slavnem spadlym mostem, vytunelovanym renomovanym podnikem a .. hmm, proste Studenka.

Zvlastni, drive se o mestu vedelo, co se tam znameho vyrabi, kdo tam zil ze znamych osobnosti, jake sportovce, spisovatele nebo filosofy oslnilo a co muze dat cloveku. Dnes se o mestech vi – jaky ma fotbalovy klub, jake dela pivo, jake ma slapaci podminky a jaky pruser se v nem stal..To bude soucast “zapadniho”posunu.

Po prijezdu si vyslechnu pruzeni, jaktoze nejsem sbaleny, a jaktoze nemam kufr veci a proc jsem to neudelal uz vcera. Hmm. Opravdu vylet na 3-4 dny nepovazuji hoden toho, abych to nazyval “baleni”. Hodim do prepravek od AGIPu 1 gate, 1 kratasy, 2 spodary, 3 trika, 3 ponozky, 1 bundu, capku s ksiltem a tmave bryle do salonu. A kartacek. Zaklad kazdeho cestovatele – takzvanou “zlatou trojici”- penezenku, doklady, mobil mam vzdy u sebe – to jsou ty veci, bez kterych se clovek neobejde a ktere muzou vytvorit objemove 80% problemu pokud nektery ze 3 se zapomene 😉 A je to, 10 minut, pfft. Ale jasne, chapu zenske mysleni, proc nevyuzit takovou prilezitost k pruzeni. Byt zenou, tez toho vyuziju :))

Zde musim udelat reklamu AGIPu – poctivych par mesicu tankovani u nej pro znamky stalo za to – prepravky do kufru auta, znacky Dunlop (at zije globalizace, pneumatikarska firma dela zavazadla, co bude priste? Nanuky?), fakt perfektni vec na organizaci veci v kufru, aby nic nelitalo, slo to uzavrit, slozit a jeste k tomu je nekolik dost kvalitnich tasek – jedna na 6 lahvi, 1 termo, 1 nakupni a ac jsem myslel, ze to budu mit na organizaci olej/lekarnicka/pumpa/naradi, uzivam to na vsechno ostatni. Rozhodne lepsi nez tahani prepravek, krabic, kufru, kdy to vse lita po celem zavazadlovem prostoru v (nejen) ceskych krasnych “plynulych klopenych zatackach s dobrym stavem vozovky”.

Tyto veci navalim do male troj-prepravky, oddelim zrno od plev – rozumej spodary a ponozky – 1 sekce, trika, kratasy – druha, bunda+gate treti. Do velke krabice hazime batohy od kolegyne, stativ – mnt, stativ? Na co ji bude stativ? Hm, pry na krasne nocni fotky apod..No, to jsem zvedav. Ale budiz, mista dost. No vyrazime 19:30 lol..
D1 .. Sen ceskych automobilistu. Skoda ze ten spatny sen. Aha, proto za socialismu se jezdilo na Tatrach + Skodovky – dnes si dosadte BMW/Mercedes/Toyota + Skoda/Kia/apod. Tatra mela takove odpruzeni, aby clovek nemel pocit ze je ve vlaku dle zvuku, a na poli dle otresu pod sedadlem..Proto nacelnici je meli radi, zatimco vetsina lidu jezdila na skodovkach, kde ty betony pod zadkech citit byly.

Dnes mame Debt-o-kracii a …No, vlastne se nic nezmenilo. Hmm. Jen tech prasatek u korytka je mozna vic. Neni na case jit s hudbou/klicema/transparenty po vzoru Spanelska a Recka do praglu? Anebo stejne jako ja ti chytrejsi uz pomalu koukaji, kam z tohoto zadluzeneho a zkorumpovaneho statu pryc? Proc platim 8 000 na duchod mesicne, kdyz vim, ze muj duchod bude tak v 90 letech a tudiz na 99.999% se ho nedoziju? A s realnou inflaci cca 10-15% rocne (jen si spocitejte u kazde polozky ve SVOJEM rozpoctu, o kolik vyrostla cena za poslednich 5 let) – aneb verte jen statistice, kterou SAMI udelate. A pak srovnejte s rustem sveho prijmu. Namatkou – tatranka pred 5 roky – cca 70 gramu, 4,90, dnes 45 gramu za 7,90.
Maslo 15-19kc, dnes 25 v akci, 30-35 bezne. Benzin 24, dnes 34, elektrina a plyn stabilne ucty rostou o 8-15% rocne, Mattonka 7,90, dnes 12-15kc.
Ja nevim, vite o necem, co ma zdrazovani ty oficialni 2-4% rocne? Uvedte prosim v diskuzi. Upozornuju, ze zlevnovani z duvodu “moralniho zastarani”u aut a elektroniky se nepocita, je treba brat v uvahu soucasny ekvivalent.

Ale nocni D1 je fajn, kamiony v patek vyjizdeji snad az po 22. hodine, auta perou ven z praglu, v nasem smeru je provoz maly az mirny, nikdo neboura, semtam nekdo na krajnici, ale nic vazneho. Mozna kdyby zaprselo, tak by “z duvodu silnych destu mnoho ridicu na D1 nezvladlo rizeni”, jak by rekli ve zpravach.
Dojezd do praglu, spanek, vyjezd rano dle planu v 10:00.
A zas nic. Kolegyni vytahnout z postele je nemozne driv nez vstanu ja. Aha, pry uz vstavala pred 8 na WC a pak pry sla spat dal. A pry proto vstala az po mne kolem 10 rano. Vsak mne mohla rano nejak hezky probudit 😉 Njn, se ji nechtelo. To je tez spac, to jsme se teda sesli, takhle prospime smrt i pozar. Zlodeji by nas dnesli i s posteli.
Umyt a snidane. Hm, jedem na Pho Bo na Malesice.

Jeden z mych osobne nejoblibenejsich podniku na jidlo v Praze. Je v restauraci na trznici v Malesicich, o ktere nastesti skoro nikdo z Cechu nevi ale vsichni Vjetnamci ji znaji pro jejich asi celorepublikove nejlepsi tradicni vjetnamskou polevku s nudlemi s nazvem Pho Bo nebo Pho Ga. Bo v nazvu oznacuje ze jde o hovezi vyvar s nudlemi Pho a hovezim masem, Ga oznacuje maso kureci. Vyvar je bez glutamatu, s minimem soli, ochucen cerstvym koriandrem, mladou cibulkou, badyanem (nebo tymianem? Takove susene jakoby hvezdice, nejsem si ted jisty) a cca dalsimi 5 koreni plus cerstvy zazvor v malem mnozstvi. Zdrave, velmi chutne, 80 kc, sytici a vzdy cerstve. Prvni navstevu doporucuji s kamaradem vjetnamcem, zasveti vas do ritualu jak, co objednat + jak to jist a namixovat s dodavanymi surovinami.

Po takove “snidane-obedu”vyrazime smer Potsdam.

Další díly cestopisu Dánsko aneb Eurosterilita


0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *