Twitter je vedle Facebooku jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí současnosti. Dnes bychom vám chtěli představit osm specializovaných nástrojů, s jejichž pomocí můžete analyzovat jak sami sebe (resp. své tweetování), tak i své publikum (followery) a aktuální trendy.
Twitalyzer
Analyzuje aktivitu libovolného uživatele Twitteru a poskytuje pohled na to, jak si aktuálně vede. Například skóre vlivu (Impact score) je kombinací několika faktorů: počtu followerů, odpovědí, retweetů a frekvence nových příspěvků. Influencer Types vás zařadí do jedné z pěti kategorií uživatelů sociálních sítí podle studie Lisy Barone (já jsem např. Social Butterfly). Pokud si propojíte Twitalyzer se svým účtem na Twitteru, dostanete se k ještě podrobnějším statistickým ukazatelům. Zajímavá je například mapa sítě (Network Explorer), zobrazující ty uživatele, se kterými máte nejčastější kontakt a ukazující, s kým jsou nejvíce v kontaktu oni.
Twitalyzer |
trendistic
Chtěli byste vědět, zda uživatelé Twitteru častěji zmiňují iPhone nebo Android? Na tyto a podobné otázky vám odpoví trendistic formou přehledných grafů, vyjadřujících, jak často se to které slovo vyskytovalo v uplynulých hodinách či dnech. Výběrem oblasti myší si můžete zvolit podrobnější zobrazení období, kliknutím na konkrétní bod se dostanete k výpisu všech tweetů, které byly zahrnuty do statistiky. Zadáte-li více slov, oddělených čárkami, uvidíte porovnání jejich popularity v průběhu času. Jedná se vlastně o obdobu Google Trends aplikovanou na Twitter.
trendistic |
twitt(url)y
Pokud chcete vědět, jaké články, obrázky a videa aktuálně letí, nebo o čem se právě nyní mluví ve světě, může vám v orientaci pomoci tato služba. Na první pohled připomíná sociální sítě typu Digg či naše Linkuj, kde jsou v jednotlivých seznamech seřazeny odkazy podle toho, jak často je zmínili uživatelé Twitteru v podledních 24 hodinách. Rozdílem proti linkovacím službám je systém, podle kterého jsou odkazy seřazeny – např. na Linkuj se počítají kliknutí, kdežto twitt(url)y bere v potaz počet odkazů v tweetech.
twitt(url)y |
TweetStats
TweetStats ukazuje aktivitu vybraného uživatele a prezentuje ji v přehledných grafech. Patrně nejzajímavější je počet tweetů v jednotlivých měsících od počátku vašeho tweetování. O něco níže pak najdete časové analýzy, vyjadřující, který den v týdnu (já v pátek 🙂 ) a ve kterých hodinách (já ve 13:00) jste na Twitteru nejaktivnější. Ještě zajímavější jsou přehledy ukazující, na které uživatele nejčastěji reagujete, skrze jakého klienta posíláte své příspěvky a koho nejčastěji retweetujete.
TweetStats |
twitter-friends
Tento nástroj se zaměřuje na konverzaci mezi uživateli. Používá dvě zajímavé metriky: konverzační kvocient (CQ) a odkazovací kvocient (LQ). CQ ukazuje na kolik tweetů někdo odpověděl, LQ pak kolik tweetů obsahovalo odkazy. Zajímavé jsou také údaje o průměrné délce tweetů a počtu příspěvků, které dosáhly maximální možné délky 140 znaků. Kromě dalších informací zde také můžete zjistit, komu jste odpovídali nejčastěji a kdo naopak nejvíce reaguje na vás.
twitter-friends |
Thummit QuickRate
Nabízí analýzu aktuálních “trendy” slov, jmen herců, názvů filmů, značek a produktů a umožňuje jejich hodnocení systémem palců (pozitivní/neutrální/negativní odezva). Kliknutím na dané téma se zobrazí názory, které zazněly Twitteru.
Thummit QuickRate |
TweetEffect
Určitě se vám stalo, že jste si při psaní nějakého příspěvku na Twitter říkali, zda jím neodradíte některé své followery. Kdo si ale má pamatovat jejich počty, když se takřka neustále mění?! TweetEffect vám poví, jak jste si polepšili nebo pohoršili u svého publika během posledních tweetnutí. Můžete sledovat, jaká témata vám přinášejí nové followery a která naopak způsobují jejich ztrátu. Aplikace poněkud zjednodušeně předpokládá že, jediným faktorem, ovlivňujícím zisk a ztrátu následovníků, jsou jednotlivé příspěvky. Ve skutečnosti samozřejmě existují i další vlivy, nicméně TweetEffect je určitě zajímavý nástroj, jehož výsledky byste ale neměli brát příliš vážně.
TweetEffect |
TwitterFall
“Twitterový vodopád” vám umožní v reálném čase sledovat všechny příspěvky, obsahující vybraná klíčová slova. Je ideální například pro “online zpravodajství” z nějaké události, kdy vašimi reportéry budou uživatelé z celého světa. Sám jsem vyzkoušel hned několik způsobů – například při sledování závodů F1 jsem si nechal vypisovat názory na jeho aktuální průběh, po pádu letadla s polským premiérem jsem tímto způsobem získával odkazy na články s nejnovějšími informacemi. TwitterFall je tedy jakousi obdobou monitoringu tisku, aplikovanou do prostředí Twitteru.
TwitterFall |
Zdroj: SocialMedia Today.
0 komentářů