Levý horní roh Logo horní pravý roh
Horní levý roh
Reklama
Reklama Vyhledávání
Nejnovější články
Takto bude vypadat telefon Google Pixel! Unikl první obrázek.
Doučování matematiky Hradec Králové
Týdnoviny aneb Stát jako firma fungující z dotací
Rubriky
Aktuálně
Android
Android - tipy a triky
Čína - cestopis
Filmové recenze
Hodnocení restaurací
Komentáře
Maturitní otázky
Na čem právě dělám
Počítače
Recepty
Reklamy
Svatba
Tipy na výlet
Týdnoviny
Ukrajina
Z Internetu
Nové komentáře
Reklama
ZaRohem.cz > Tipy na výlet > DENÍK CESTY NA BAJKAL - 1.díl

DENÍK CESTY NA BAJKAL - 1.díl

11.10.2007 | Pavel Horna

DENÍK CESTY NA BAJKAL - 1.díl

Upozornění: Tento deník jsem psal podle vlastních zkušeností, osobního vnímání vzniklých situací a „odposlechnutých“ informací. Realita a skupinové cesty se mohly někdy lišit od mojich osobních. Čistě soukromé informace jsem nemazal, protože by někdy mohly ohrozit úplnost deníku. Kdo se výletu zúčastnil si může připomenout možná již zapomenuté zážitky, kdo se nezúčastnil bude po přečtení jistě litovat.

PŘÍPRAVA
Po dlouhodobé teoretické přípravě nastala doba balení. Podle dopředu připraveného seznamu jsem ve městě a hlavně v Globusu nakoupil potřebné jídlo a technické doplňky.

Nesu sebou krosnu, batoh, foťák a kameru. V krosně je oblečení, jídlo, které bude potřeba až cestou z Moskvy a obecně neaktuálně potřebné věci na cestu vlakem do Moskvy a na Moskvu. V baťohu je pak jídlo na cestu a na Moskvu. Pod trikem mám složku s jízdenkami, JŘ, pojištění a doklady. K foťáku mám celkem 12 filmů, ke kameře 7 hodin prázdných kazet, navíc ještě v mobilu 2GB paměťovou kartu (mobil SonyEricsson K750i s 2MB digi foťákem). Při odchodu je hmotnost krosny 25 kg, batohu 7 kg, dále nevážená plná výbava kamery a foťáku. Já vážím přesně 64 kg.

15.6.2007  odjezd z Opavy

Po 3 hodinách balení a vydatné večeři jsem připraven k odjezdu na vlak. Spoj MHD Opava 201 odjíždí samozřejmě o 5 minut opožděn (23:29), ale na východním nádraží je naštěstí ještě rezerva. Odjíždím Os 3449 23:44 ve složení sólo motor 843.

16.6.2007   odjezd z Ostravy Svinova

Na nádraží Ostrava Svinov mám asi 2,5 hodiny pauzu, než mi pojede v 2:44 R209 Vltava. Procházím se po nástupišti, protože je krásně teplo a bezvětří. Po nějaké době čekání potkávám spolucestující, se kterými jsem byl už loni v Moskvě a letos jedou taky. Ony odjíždějí o hodinu dříve R Chopin (ale +32 minut zpoždění), se kterým se moje Vltava spojí v Petrovicích  u Karviné. V plánu řazení vlaků (a ve služebních pomůckách ČD) má určený vůz číslo 346. Přímo na voze (a v pokynech poslaných CK Sdružený klub železničářů Brno) ale 846. Kolegyně byly rády že jsem jim pomohl se správným nástupem a já jsem čekal dál. R 209 Vltava měla také 10 minut zpoždění. Nastoupil jsem do domluveného 3. vozu, ale pomocný průvodce mě poslal do 1. vozu. Děžurná žádá jízdenku, tak jí dávám FIPku a OSŽD, tyto ona ale nezná, chce s napsanou cenou, ale že se uvidí cestou. Tak trochu čekám, kdy mě vysadí z vlaku. Příjezd do Petrovic u K. +10 min., na odjezdu +25 minut. Jedu ve voze RŽD včetně ruské průvodkyně. Klimatizace funguje, ale je poměrně slabá, WC vakuované. Na WC kape voda ze stropu. V kupé jedu s 2 Rusy-rodina. Byli v jižních Čechách na dovolené s větší skupinou. Trochu potíže mi dělá nízký strop – ležím na horní posteli (s vykrojenou částí u noh na zavření), ke stropu to mám jen 60 cm.

16.6.2007   tranzit přes Polsko a Bělorusko

Tranzit přes Polsko. Probouzím se v 9:30, venku jasno a opět horko. K snídani využívám služeb samovaru – zdarma, do vlastního termohrnku, doplním horkou čokoládu a buchty – jako doma. Ruské vozy mají naštěstí také ovládaní na čtyřhran, tak bez problémů zajistím v kupé postele. Voda ze stropu už kape (občas doslova šplouchá) i na chodbu. Děžurná ji hned utírá – o vše je postaráno. Klimatizace se už pořádně rozjela, v kupé je 24-26“C (podle teploměru, který je součástí výbavy vozu. Polská trasa je celá 2kolejná a i když se jede rovinou není příliš rychlá.

Hranice Polsko-běloruské: Polská kontrola pasů jen zběžná. Po přejezdu hraniční řeky (s ostře hlídaným mostem – stráž na každé straně, a minutí odvratné koleje z polské strany do štěrkového zarážedla) zastavujeme na nákladovém nádraží žst. Brest, kde nastupují celníci a pasováci. Kontrola a odevzdání pasu, včetně vyplněného dotazníku (co přivážíme do Běloruska, hotovost, cíl cesty,…), a hned dostáváme další (azbuka/anglicky) kde se vyplňují informace o cílu pobytu, číslo pasu, číslo a platnost víza, jméno a bydliště, … . Vše vyplňuji podle kopie pasu a odhadem. Naštěstí základní věci vím a ověřené potvrzení dostávám zpět.

Brest-výměna podvozků: Po příjezdu do Brestu na polskou stranu nádraží (normálněrozchodnou) a výstupu některých cestujících na nákupy nás přesunou do haly na dvě sousední koleje, kde se mění evropské parametry vozů na Ruské. Nejdříve se vymění šroubovka za poloautomatické spřáhlo, pak se vozy vyvážou od podvozků a nadzvednou asi do 2metrové výšky. Široké podvozky vysunou normálněrozchodné, vozy se spustí a spojí s širokorozchodnými podvozky. Souprava se spojí do původního sestavy řazení a jede se zpět do stanice, ale na moskevskou stranu nádraží (širokorozchodné-druhá strana budovy). Celá tato „operace“ trvá něco málo přes hodinu. Posun se ale zrovna moc opatrně neprovádí, PET lahve padají, stát se taky pořádně nedá.

Odjezd dál směr Moskva. Z důvodu odpojení od el.proudu při výměně podvozků asi 3 hodiny nefungovala klimatizace. Z příjemných 24“C je rázem 31“C. průběžně se spí. Ještě v Minsku si držíme 45minutové zpoždění z Petrovic u K..

17.6.2007  Moskva

Noční průjezd Ruských hranic bez povšimnutí. Ráno ještě stíhám samovarovou horkou čokoládu a domácí buchty. V Moskvě si dáváme do úschovny krosny (75 rublů, batoh 50 rublů) a vydáváme se na prohlídku města. Permanentka na 10 jízd metrem (přestupní) stojí 140 rublů (jednotlivé jízdné 17 rublů). Procházka po Moskvě: Divadelní náměstí, Rudé náměstí, Mauzoleum s Leninem (ležícím-mrtvým), obchodní dům GUM, foto s Leninem a Stalinem (živí – za 50 Rublů), areál okolo olympijského stadionu v Lužníkách (místo Kremlu), místní velké tržiště (oběd: grilovaný losos + chléb-kolik jsem chtěl + feferonka + cibule + nalité maggi, to vše za 120 rublů), procházka kolem řeky Moskvy k přístavišti a nejezdící lanovce, dojezd metrem k už zavřenému chrámu Krista Spasitele, procházka po starém Arbatu. Při procházce městem téměř všichni ochutnáváme od pouliční prodavačky pravou ruskou zmrzlinu (klasická bílá a čokoládová) 1x12 rublů. Pak už jen dojezd pro bagáž na Běloruské nádraží a přesun metrem na Jaroslavské nádraží.


 
Dočetli jste až sem a chcete pokračovat?
Diskuze ke článku Tisk článku 

© Pavel Horna - všechna práva vyhrazena autorovi tohoto článku. Jakékoli další šíření tohoto článku je porušením zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském a právech souvisejících s právem autorským. Bez předchozího písemného souhlasu autora je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce článku či jeho části.

Diskuze ke článku
 

Oblíbenci
D-FENS
Arthur Dent
Zrcadlo
Test Osobnosti
Hansuv.net
Zumba.ZaRohem.cz
Lafiho výlevník
Elektronické cigarety
ZaRohem.cz
Úvodní stránka
RSS články
RSS diskuze
Redakce
E-mail
Ochrana osobních údajů
Výročí dne
Je 11.12.2016
Dnes má svátek Dana
původ jména je hebrejský a znamená: soudkyně
Nové komantáře
Android tipy: Jak nastavit vlastní tón pro SMS
honza 9.12.2016 21:07
Presne clanek, ktery jsem hledal. Funguje :-) Diky...
Sodastream - zkušenosti, postřehy. Koupit či nekou
Hana 25.11.2016 22:18
Dobrý den, dlouho jsem váhala zda SodaStream koupi...
Test SMART ForTwo aneb Jak jsme řídili trpaslíka
nikoš 9.11.2016 14:04
felda jako prvni auto neni spatna - az na tu bezpe...
Hromadné zmenšení obrázků/fotografií
Vlada 21.10.2016 13:16
Moc dekuji za clanek. Pomohl mi k rychlemu zmensen...
Jak zašifrovat flashdisk či přenosný disk?
George 4.8.2016 12:03
Ahoj Díky za hezky popis TC a chci se zeptat co v ...
TOPlist