Experti kárají Topolánka za nakvašený výraz a chlapácká gesta



Já vím, už zase ten Topolánek :). Tentokrát jeho vystupování probírali údajní experti, konkrétně Ladislav Špaček (tam bych s tímto označením souhlasil) a Kateřina Kašparová (ano, to je ta “expertka,” co se poprala s Jitkou Obzinovou). Vytkli mu celou řadu věcí, jako již v titulku zmíněný nakvašený výraz, který je pro našeho předsedu vlády typický. Proč sem tuto aktualitu dávám, je komentář pana Špačka k napadení novináře Blesku, se kterým se naprosto ztotožňuji (ostatně událost jsem komentoval ve článku Kterak král všech hulvátů Topolánek udělal mezinárodní ostudu ). Ladislav Špaček celou událost komentoval slovy: “Rozumím tomu, novináři mu šlapou na paty, otravují mu život, včetně toho soukromého. Když mu nějaký fotograf strká fotoaparát do kočárku s dítětem, každý normální chlap by ho odstrčil, já bych to udělal taky. Ale premiér to udělat nesmí.” Škoda, že nemáme jako premiéra vlády právě pana hradního ex-mluvčího, který by nám dozajista neudělal ostudu!



„Zimní výbava” potřetí: komedie na D1 s dodatkovou tabulkou



Šikana českých motoristů ze strany státu pokračuje. Když se lobby výrobců pneumatik nepodařilo prosadit povinné zimní gumy, vymysleli experti alespoň značku “Zimní výbava.” Ta nařizuje použití zimních pneumatik v době od 1.11. do 30.4. bez ohledu na to, zda je panují mrazy, nebo teploty kolem 20C, jako nyní. Netřeba podotýkat, že při teplotách nad 7C se zimní pneumatiky opotřebovávají podstatně razantněji, než v teplotách nižších, pro které jsou určeny, z čehož sice nemají radost řidiči, ale pneuservisy a výrobci pneu ano.



Autor odkazovaného článku se pozastavuje nad umístěním značek “Zimní výbava” na dálnici D1 v oblasti Vysočiny, které zde budou i přes skutečnost, že ještě koncem října bylo veřejnosti tvrzeno, že na “dé jedničce” povinné zimní pneu nebudou! Absurdností je pak dodatková tabulka, stanovující platnost značky na teploty pod 5C. Je mi záhadou, kdo bude kvalifikovaně posuzovat, zda je teplota nižší, nebo vyšší. Ještě větší otázkou je, co má řidič udělat v následujícím případě: přijede ke značce, koukne na teploměr, který ukáže 7C. Vjede tedy na letních pneumatikách do příslušného úseku dálnice, přičemž v jeho polovině zjistí, že teplota – například vlivem větru či přeháněk – klesla pod 5C. Má zastavit? Ale na dálnici se stát nesmí! Stejně tak ani otáčet se, nebo couvat. A teď, babo raď!



Připojuji se k myšlence autora článku, že mnohem rozumnější by bylo buď přikrývání/odkrývání značky na základě aktuální situace, nebo osazení variabilních značek, jež by se ovládaly buď dálkově, nebo reagovaly na změny teploty. Samozřejmou nezbytností by byly “předzvěsti” ve formě “předsunutých” variabilních značek, nebo informačních panelů, aby řidiči s letními gumami včas věděli, že před daným úsekem musí opustit dálnici. Jenže to bychom po ministerstvu dopravy chtěli asi moc – totiž používat hlavu.


PS: během týdne se pak objevila další informace, ukazující zmatečný postup zodpovědných orgánů – totiž že Nové značky na D1 budou nakonec platit jen v mrazu a chumelenici. Vzhledem k dosavadnímu průběhu předpokládám ještě celou řadu zvratů, takže řidiči: než vyjedete na naší D1čku, zjistěte si nejprve v aktuálním zpravodajství, jak to zrovna v daný den vypadá se značkami na Vysočině!



Slovinci si z dálnice udělali zlatý důl



Pokračujeme na dálnicích. Nenažrané jugoslávské národy pokračují ve svých praktikách “odrbejme všechny turisty.” Po původním zákazu dovozu některých výrobků do Chorvatska, na jehož základě začali desítky “řízečkářů” a “paštičkářů” rušit své pobyty v této zemi, se média zaměřila na Slovinsko. Čím je tato země zvláštní? Má ani ne dvacet kilometrů dálnice, které významně zkracují cestu k Jadranu. Za tento kratičký úsek, který profrčíte ani ne za deset minut, chtějí Slovinci celých 35 Euro. Úmyslně totiž neprodávají dálniční známky s dobou platnosti kratší, než půl roku. Podotýkám, že v ostatních zemích na problém podobného typu nenarazíte – Slovensko, Rakousko i Maďarsko nabízí známky s kratší platností a nižší cenou, v Chorvatsku se platí mýtné podle ujetých kilometrů a v Německu jsou dokonce dálnice pro osobní auta zdarma.



Evropská unie se o tento problém zajímala a označila nemožnost zakoupení levnější známky za diskriminaci na základě národnosti. Slovinci protestují, že nikoho nediskriminují, protože každý za známku zaplatí stejně. Chorvati, kteří tím přicházejí o část turistů, vyhrožují blokádou slovinských hranic, což je ale, soudě dle neúspěšnosti rakouských protitemelínských aktivistů na našich přechodech, zcela zbytečné snažení.



Osobně si myslím, že chce-li být nějaká země členem Evropské unie, neměla by se k dalším členům chovat jako nenažranec, ale naopak – protože sama získává výhodu z tohoto uskupení států – být vstřícná vůči ostatním. Slovinci jsou očividně tím národem, co rád bere (dotace z EU), ale jaksi nic moc nevrací zpět.



Na neoploceném úseku dálnice D47 srazilo auto další divočáky



Na silnici D47 opět tekla prasečí krev



Máme tu ještě jednou dálnici, tentokrát tu ostravskou, o které jsem psal například v posledních Týdnovinách. Zatímco v zahraničí – například v Maďarsku – je naprosto normální, že je dálnice od lesního porostu oddělena plotem a zvěř chodí vybudovanými podchody a nadchody, na naší nejnovější dálnici je oplocený jen čtyřkilometrový úsek. Zvířátka se tak potulují po silničním tělese, ta méně šťastná a nedostatečně rychlá jsou následně sražena projíždějícími vozidly. Sám jsem takto na poslední chvíli uhýbal ušákovi, který se doslova vynořil ze tmy, když vyběhl z dělícího středového pásu.



Naposledy na dálnici D47 srazilo auto tři selátka divočáka. Zkuste si představit, jak by asi dopadla nehoda v případě, kdy by například Škoda Favorit narazila do tří stokilových kňourů. Rizikem je samozřejmě i reflexivní výhybný manévr, který v případě nezkušeného řidiče může skončit tragédií a to nejen pro něj!



Bohužel, v Česku se šetří na všem, včetně bezpečnosti, takže dálnice, na níž by se podle ministerstva dopravy mohlo jezdit až 160 km/h (přes hrboly firmy ODS-DSO a když nezhasne tunel v Klimkovicích), není ani dostatečně zajištěná. Ačkoli se za kratičký úsek platily miliardy, dát kolem několika kilometrů plot, který podle článku stojí 750 000 Kč za kilometr, by bylo asi moc peněz navíc.



Benzin v Česku? Podle Němců nadprůměrně drahý



Němcům se nelíbí drahý benzin v Česku



Vidíte, to nás tady vlády (tentokrát mluvím jak o vládě ODS, tak o vládě ČSSD) celé roky krmí tím, jak musíme zdražit to či ono, abychom vyrovnali naše ceny s těmi evropskými. Jaksi se ale zapomíná na to, že by se stejným tempem měly vyrovnávat i platy. Umíte si například představit Němce, kterak pracuje za 700 Euro měsíčně? Jestli naše republika někdy přijme Euro, budeme proti sousedům (snad s výjimkou Slovenska) vypadat, jako banda žebráků.



Zajímavé je, že se například ministerstvo dopravy neinspirovalo u našich sousedů s cenou dálničních kupónů. Zatímco u nás vyskočila z 800 Kč za roční “známku” na 1000 Kč, v Německu je stále dálnice pro osobní auta zdarma! A jaká dálnice! Žádné poslepované panely, jako na úseku Břeclav-Brno, které působí spíše dojmem testovacího polygonu a při jízdě po nich ani v dobrém autě neuslyšíte rádio, ale kvalitní, široké dálnice bez omezení rychlosti.



Že máme ceny paliv jedny z nejvyšších v našem regionu, na to upozornila už v září ve článku Ceny benzínu, nafty, v Evropě Visnery. Prakticky všude, kde jsme byli, jsme tankovali levněji, než v Česku. Doby, kdy se vyplatilo vzít “plnou” ještě na našem území a “doplachtit” na ní co nejdál, jsou nenávratně pryč. Dokonce i na chorvatské dálnici, kde jinak turisty oškubávají, jako slepice, zaplatíte za palivo méně, než v Česku.



Teď na tuto “žhavou aktualitu” přišli Němci a interpretovala ji některá média. Výsledkem bohužel asi nebudou kroky, jež by naše ceny přiblížily těm evropským – to funguje jen směrem vzhůru.



Nova: Jedničkou jsme díky kvalitě programu



Tady jen stručně, protože mě titulek tohoto článku neskutečně pobavil. Patrně chytám na anténu nějakou jinou Novu, protože na “kvalitní program” jsem tam nenarazil už roky. Vážení čtenáři, má někdo z vás dojem, že Nova je jedničkou díky kvalitě svého programu???



Fanoušci Sparty zničili vlak, pak i autobus



Dva osobní vozy poškozeny po řádění sparťanských rowdies



Už je to tu zase. Patrně nikdy nekončící kolotoč – banda vymaštěnců, většinou s holými hlavami, jede vlakem z Ostravy do Prahy. Rozmlátí, co mohou, policisté jen sledují situaci, případně ti nejodvážnější legitimují několik holohlavců. Několik týdnů nato jede z Prahy do Ostravy jiná banda vymaštěnců, která opět rozbije, co se dá a policisté opět nedělají nic. Skoro mám dojem, že policie, doprovázející tyto vlaky, zde plní roli “palubních stewardů” a slouží k donášce piva již tak dost podnapilým Sparťanům a Baníkovcům. Jen se ještě divím, že ministerstvo vnitra neuvalilo informační embargo na zprávy o tom, jaké škody už zase “fanoušci” udělali.



Obávám se, že jediné, co by podobným incidentům zabránilo, by bylo nasazení pohotovostních pluků, na jaké jsme byli zvyklí do 17. listopadu 1989. Jakmile by cestující začali s demolicí vlaku, měli by mít policisté volné ruce a jednat tak, aby situaci zklidnili a zabránili ničení majetku Českých drah.



Jenže, to bychom nesměli žít v našem Absurdistánu, kde každý, komu policisté třebas jen zlomí nehet, může podat žalobu a dotyčný policajt si pak příště pořádně rozmyslí, jak zasáhnout.



Oprava Karlův most poškodila, tvrdí inspekce. Památkáři nesouhlasí



V pondělí jsem zde psal článek, v němž jsem popisoval nebetyčné fušerství dvou dělníků, kteří u nás doma měli udělat dvířka na záchodě. Krom dalších komentářů jsem konstatoval, že s podobou mírou fušerství bychom se podle všeho setkali také na stavbě mostu ve Studénce (firma ODS-DSO, subdodavatel Bögl and Krýsl), nebo na již několikrát zmíněné ostravské dálnici D47, které chybí oplocení před zvěří a objevily se na ní boule, jež se dokonce dostaly do hlavních zpráv.



Neuplynul ani den od mého předchozího údivu nad tím, jak fušersky se u nás pracuje a objevila se tato zpráva, včetně protokolu památkové inspekce. Ostatně počtěte si také:



“Pohledové plochy kamenných kvádrů často vystupují z líce nebo naopak za líc zapadají, a to až o několik cm. Do roviny nejsou srovnány ani zcela nové partie zábradlí sestavené z nově vyrobených kusů. Šířka spár i jejich profil se libovolně mění a přizpůsobuje velikosti chyby v opracování nebo usazení.” 



Nemohu si pomoci, ale mám dojem, jako by památkáři hodnotili práci těch dvou umělců, jež se snažili o vytvoření dvířek na našem WC. Nejlepší je ale následující komentář z téhož dokumentu:



“Současný pracovní přístup nejeví známky kvalitní řemeslné práce, která je pro opravu Karlova mostu nezbytná. Z hlediska norem pro tyto specifické práce je způsob provedení zcela nepřijatelný.”



Takhle, vážení a milí čtenáři, vypadá typické české fušerství. Jsem přesvědčen, že každý, kdo měl nebo má možnost sledovat jakoukoli činnost dnešních manuálně pracujících ve stavebnictví, mi dá za pravdu, že podobný styl práce není ani zdaleka ojedinělý. Hlavně to udělat rychle, za co nejvíce peněz… …a že to za deset let spadne? Ale co….



Ptám se: kam se ztratily ony legendární “zlaté české ručičky?” Doufám, že nám všechny neodjely makat do Německa!



Svědci odmítají vypovídat k nehodě ve Studénce



Když už jsem se dostal k mostu ve Studénce, podívejme se na další aktualitu. Zaměstnanci firmy Bögl and Krýsl údajně odmítají vypovídat a odvolávají se na stejné ustanovení, jako řidiči s populární “osobou blízkou.” Vzhledem ke stavu naší justice doufám, že to nedopadne, jako v mnoha dalších případech (o jednom se ještě rozhovořím), jako například vyšetřování zatopení pražského metra, kde byla coby viník označena voda….



Každopádně doufám, že banda fušerů, jež most ve Studénce rekonstruovala, dostane opravdu exemplární tresty, neboť riziko, které jejich činnost vyvolala, bylo nebývale vysoké. Zkuste si například představit, jak by to vypadalo, kdyby ona stavba nespadla před vlak, ale na vlak, případně před Pendolino, kde hned v prvním voze sedí přes padesát cestujících.



Medvěděv pohrozil kvůli radaru rozmístěním raket u Kaliningradu



A já říkám: dobře udělal! Alespoň si díky tomu i zastánci radaru na našem území uvědomí, že obnáší jistá rizika.



Ruské tendence jsou podle mého názoru naprosto pochopitelné. Jednak je hned z několika faktů zřejmé, že radar u nás a rakety v Polsku nemají být namířeny (jen) proti Íránu, jak tvrdí USA, což Rusko pochopitelně vnímá velmi citlivě. Ostatně v minulosti prezident Putin nabídl Spojeným státům umístění radaru na ruském území, čímž by jeho efektivita výrazně stoupla – lepší radar na hranicích s teroristy, než kdesi uprostřed Evropy. Američané ale tuto nabídku odmítli, čímž dali jasně najevo, že jim jde nejen o monitorování oblasti blízkého východu, ale také Ruska. Medveděv tak americkou argumentaci správně označil jako pohádky.



Připadá mi skutečně zvláštní, jak se naše vojenská politika potácí ode zdi ke zdi. Za socialismu jsme byli členy Varšavské smlouvy a společně s dalšími zeměmi východního bloku v čele se Sovětským svazem zbrojili proti zlým imperialistům ze západu. Nyní pod záštitou USA budeme stavět radar, který by měl chránit (patrně pouze) Spojené státy před teroristickými útoky z východu. Přitom tento radar bude monitorovat i našeho někdejšího spojence – dnešní Rusko.



Opatření ze strany Ruska tedy považuji za očekávatelné a pochopitelné. Přeci jen když mi kousek za hranicemi postaví jiná světová velmoc válečný arsenál, jen hlupák by to nechal bez odezvy.



Až mě pustí, půjdu za Kočkou starším



Přiznám se, že nějak nechápu snahu pana Ďurička dostat se ven z vězení. Co mu tam chybí? Je v teple, určitě se může dívat na televizi, nemusí ani pracovat…. Přitom zastřelil syna člověku, který byl opakovaně označen za součást pražského podsvětí, neřku-li přímo mafie. Co po svém případném propuštění čeká? Že by ho rodina Kočkovic nechala v klidu popíjet vínko, to se mi zdá jako nejméně pravděpodobná varianta. Leda, že by počítal s tím, že se – přes všechna opatření – dostane mimo republiku, jako se to podařilo již celé řadě kriminálníků, kteří měli dostatek peněz na tučné úplatky?



Jsem opravdu zvědav, pokud dojde k propuštění tohoto zločince na svobodu, jak dlouho si té svobody bude ve zdraví užívat. Já mu dávám týden, maximálně dva :).



ČT zvažuje,zda by se měly platit poplatky za počítač s internetem



ČT opět zvažuje poplatky za počítače připojené k internetu



Koncesionářský poplatek za každé oko



To je zase Kocourkov! Představte si to: Česká televize si na webu vystavila a průběžně doplňuje své pořady. Nikdo ji o to nežádal, nikdo se jí neprosil – jednalo se čistě o její soukromou a dobrovolnou aktivitu. Nyní přichází s dalším požadavkem, ukazujícím nebetyčnou nenažranost této instituce: za obsah, který mohou diváci sledovat z webu, by měli platit. Potud v pořádku – ať si ČT klidně udělá placenou sekci, kde diváci za patřičný obolus budou moci sledovat její pořady.



Česká televize jde ve svých požadavcích ještě dál: chce, aby poplatky platil každý, kdo má počítač s připojením k Internetu a to bez ohledu na to, zda pořady umístěné na www.ceskatelevize.cz vůbec sleduje!! Prostě paušálně, jako s cédéčky, dévédéčky, nebo flashkami: můžeš se dívat, zaplatíš. Že se nedíváš? Tvůj problém!



Velice výstižně to napsal Jiří Macich ml. ve výše odkazovaném článku – totiž že jako další fázi rýžování by ČT mohla zavést poplatky všem, co mají oči, neboť se jimi mohou dívat na pořady ČT. Ideálně by se mělo platit za každé oko zvlášť, takže ve finále by byl jednooký mezi vidoucími králem.



České televizi bych vzkázal jediné: nikdo se vás neprosil, abyste své pořady jakkoli publikovali. Strčte si je klidně do archivu a chcete-li na jejich produkci před Internet vydělávat, zaveďte standardní placenou sekci! Vymáhat výpalné jen za to, že má někdo doma PC a z toho PC vede drát do “sítě sítí,” je naprosto neoprávněným a absurdním požadavkem!



Teoreticky vzato: pokud si natočím video z dovolené a vystavím ho na Internet, měl bych mít také právo vymáhat od všech uživatelů po celém světě paušální poplatek jen proto, že se na něj mohou podívat? Z logiky nápadu ČT je zřejmé, že bych na takový nárok měl mít právo. Co na tom, že drtivou většinu lidí by video z mé dovolené vůbec nezajímalo a nikdy by se na něj nepodívali? Máte Internet, tak plaťte, haranti! :))


Doufám ve zdravý rozum a věřím, že ministerstvo kultury tak zřejmý nesmysl zamítne. Pokud by se tak nestalo, bylo by to už opravdu na další revoluci – ostatně 17. listopad se blíží…



Policie exposlance Moravu stíhat nebude



Bývalý poslanec Morava zřejmě žádný trestný čin nespáchal



Překvapuje to někoho? Pro ty, kdož nás sledují ze zahraničí, nebo se právě vrátili z devatenáctileté mise z vesmíru jen stručně vysvětlím: v České republice nejsou mafiánské praktiky trestným činem. Už to konečně pochopme!

Kategorie: Týdnoviny

0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *