Řidič nezemřel kvůli pirátům v Nissanech, ale protože byl feťák*Europoslanci mají nové zuby na pojišťovnu*Proč je letecká záchranka tak drahá?*Platy máme na úrovni východních zemí, ceny západní*Nemocnice odmítá pacienty*VV zase neodešly.


Řidič, jenž zemřel kvůli tuningovým autům, byl pod vlivem drog

Jak je to v našich médiích s piráty silnic asi většina čtenářů Týdnovin pochopila. Pan Lacina už sedí ve vězení, ačkoli s největší pravděpodobností jeho počínání mělo jen minimální vliv na nehodu, na které se nemalou měrou podílela řidička druhého vozu svou přehnanou reakcí. Média ale pokračují v honu na čarodejnice a tentokrát si jako cíl vybrala nehodu u Slaného, kterou měli způsobit řidiči Nissanů GTR, kteří (jak jinak než nebezpečně) předjížděli. V protisměru potkali Renault Twingo, jehož řidič – 25letý Daniel Ryčl – údajně aby zabránil srážce strhl řízení, najel do svahu, kde se jeho auto otočilo na střechu a Ryčl na následky zranění zemřel.

Nepodlehl jsem štvavé mediální kampani a měsíc nazad jsem se v Týdnovinách ptal: “Jenže co když všechno bylo jinak? Co když Ryčl jen neodhadl situaci, pouze se domníval, že je v ohrožení a jeho reakce byla přehnaná? Opravdu nikoho nenapadlo, že kdyby nestrhl řízení, nebo alespoň ne tak razantně, mohly se třeba všechny vozy minout a každý by pokračoval svou cestou?” A hleďme! “Mladý řidič, který na konci letošního května zemřel při havárii u Slaného na Kladensku poté, co se proti němu vyřítila dvě sportovní auta Nissan GTR, byl pod vlivem drog… …znalecký posudek… …prokázal, že byl pozitivní na látku THC.” Jinými slovy: potkaly se dva Nissany, jedoucí z tuning srazu, a Twingo se zhuleným řidičem. Řidič, který byl pod vlivem látky, jež zásadním způsobem rozhodovací schopnosti, postřeh, bdělost a další parametry důležité k řízení auta, reagoval neadekvátně a na následky nehody, kterou si sám přivodil, zemřel. Tahanice s policajty si ale užijí druzí dva řidiči. Proč? No protože mají “sportovní auta,” jeli z tuningového srazu a podle ostatních řidičů jeli rychle – prostě to byli piráti silnici, kdežto zhulenec byl v pohodě. O tom, jak pracují naše média, svědčí i titulek, který jsem si půjčil z Novinek “zemřel kvůli tuningovým autům”? Ne, zemřel, protože řídil pod vlivem návykové látky – protože to byl feťák.


Kdo vydělal na stávce v Praze? Dopravní podnik určitě tři milióny

DP Praha vydělal na stávce svých řidičů tři miliony, které nebude muset vyplatit na mzdách, plus ušetřil na tom, že nevyjelo metro a nejezdilo tolik tramvají. A víte proč především DP Praha vydělal? Jednoduše proto, že sice vybral od svých zákazníků měsíční, čtvrtletní, respektive roční jízdné, ale i když jim po dobu 24 hodin neposkytl předplacenou službu, nebude jim vracet adekvátní část zaplacené sumy. Takhle vydělávat umím také, akorát by mě, na rozdíl od DPP, velmi rychle zavřeli.


Hovory s lidmi – I

Moc pěkné zamyšlení Martina Malého (Arthur Dent) nad lidmi, kteří si stěžují na nedostatek peněz. Je dobré si přečíst uvažování těchto lidí, protože pak snadněji pochopíte, proč má ČSSD tolik voličů.


Bruselský nadstandard platí europoslancům i nové zuby

“V Česku vám pojišťovna uhradí obyčejnou zubní korunku, za kvalitní zubní implantáty zaplatíte od dvaceti do čtyřiceti tisíc korun. Nechal jsem si zubní implantát dle příslušných pravidel proplatit Evropským parlamentem,” řekl Aktuálně.cz Jiří Havel, zvolený do europarlamentu za ČSSD.

Možná kroutíte hlavou a říkáte si “No jo, typický socan! Jak je něco z kapes ostatních, ochotně si nabere plnými hrstmi.” Jistě máte pravdu – nejen politici, ale i voliči sociální demokracie lze skutečně vystihnout těmito slovy. Jenže naprosto stejně se chovají i europoslanci jiných stran a dokonce z jiných zemí EU. Nejvtipnější na tom je, že sami do zdravotního systému nepřispívají ani eurem. Jejich pojištění je financováno “ze zdrojů EU” – tedy přeloženo do češtiny z kapes nás všech. Zatímco naši politici každým rokem utahují šrouby a škrtají seznam toho, nač mají poplatníci nárok z povinného pojištění, poslanci Evropského parlamentu mají v základu například lázně nebo plastické operace.

Zamysleme se také nad tím, kdo jim tyto prebendy odhlasoval. Byli jsme to my, voliči? Určitě ne! Byli to sami poslanci. Uznejte: kdo z vás by nechtěl hlasovat o tom, jaký bude mít plat a co všechno bude mít placené ze zdravotního pojištění?


Černá díra zdravotnictví: Půl miliardy ročně za předražené záchranné vrtulníky

Letecká záchranka je předražená o stovky milionů, vadí poslancům

“Každým rokem stát platí za soukromé záchranné vrtulníky víc peněz. Zatímco v 90. letech to bylo 160 milionů ročně, nyní je to půl miliardy. To se nelíbí už i poslancům, kteří tvrdí, že služby jsou až o polovinu předražené.” Chtělo by se říci, že jde o ukázku nenažraného soukromého sektoru, který odrbává své zákazníky až na dřeň. Není to ale pravda: jde sice o soukromé firmy, ale s napojením a hlavním zdrojem příjmů ze strany státu. Kdo v této zemi alespoň minimálně sleduje výběrová řízení, ten má jasno. Jistě, stát by mohl zaplatit jen finančně nejvýhodnější nabídku za poskytování letecké záchranné služby, ale proč by to dělal? Pokud se politici nechovají jako dobří hospodáři, nic se jim nestane. Navíc pokud politici a úředníci mohou vybrat mezi nejlevnější nabídkou a tou, ze které jim něco kápne, kterou myslíte, že zvolí? Vždyť z cizího krev neteče, i kdyby stát nakonec zkrachoval, jim to může být jedno, protože jsou zajištění a poslední zhasíná.

Kdyby vše fungovalo na komerční bázi v prostoru volného trhu, byly by to zdravotní pojišťovny, kdo by uzavíral smlouvy se záchrankami, včetně těch leteckých. A protože cílem komerční pojišťovny je maximalizace zisku a tím pádem minimalizace nákladů, tak by dopravci buď museli jít s cenou dolů, nebo by kšefty dostali ti levnější. To, že “se o nás stará stát” nás nakonec vychází mnohem, mnohem dráž, než kdybychom se o sebe starali sami.

“Podle zákonodárců by bylo výrazně levnější, kdyby je nahradila policie a armáda. Firmy ale mají smlouvu s ministerstvem zdravotnictví až do roku 2016.” A hádejte, kdo uzavřel tuto nevýhodnou smlouvu na tolik let dopředu? Tehdejší ministr zdravotnictví Tomáš Julínek (ODS). Ano, to je ten pán, který zavedl do státem garantované bezplatné zdravotní péče poplatky a argumentoval tím, že zdravotnictví potřebuje peníze na léčbu těžce nemocných. Když uvážíme, že by jen za leteckou záchrannou službu mohl ušetřit až 200 milionů, nemusel poplatky vůbec zavádět.


NERV volá po osobní zodpovědnosti politiků za hospodaření státu

“Národní ekonomická rada vlády (NERV) navrhuje v rámci reformy veřejných financí vytvoření nových pravidel pro deficit veřejných financí. Pokud by ministerstva nehospodařila efektivně a překračovala dohodnuté rozpočtové rámce, šéfové resortů by to pocítili na platech.” Národ, tedy alespoň ta vnímavější část, po finanční odpovědnosti za hospodářský výsledek státu volá také. V žádné soukromé firmě, pokud není cílem majitele poslat ji do konkursu, nedostanete plat se všemi odměnami a prémiemi, pokud je v mínusu. To se stává pouze ve státním sektoru. Slováci už na to přišli a hmotnou zainteresovanost poslanců zavedli. U nás se mi ale vybaví scénka ze seriálu Jistě, pane ministře/premiére, kde tajemník Sir Humphrey na podobné nápady svého nadřízeného vždy reagoval pohoršeným výrazem a výmluvným “Ale pane ministře!” a následným vysvětlováním, že sto let už to přeci funguje takhle a nic není možné změnit.


Čech vydělává na stometrový byt v metropoli třikrát déle než Němec

Ano, Čech sice vydělává na byt třikrát déle než Němec, ale přesto může platit stejnou cenu za benzín, auta a většinu dalšího zboží. “Je to dáno tím, že cenová úroveň stoupala mnohem rychleji než příjmová úroveň. Asi se to nedá vztáhnout jen na byty – auta jsou také v zahraničí skoro stejně drahá jako v ČR a přitom příjmy jsou tam čtyřikrát vyšší,” vysvětluje analytik Jones Lang LaSelle Ondřej Novotný. A to jsem pořád říkal, že srovnáváme ceny s Evropou, ale jaksi se zapomíná na srovnávání platů. Jestli jednou přejdeme na Euro, budou se v Unii asi hodně bavit nad tím, že pracujeme průměrně za 900 eur měsíčně.


Češi platí za energie více, než je evropský průměr

“Češi platí za elektřinu a plyn více, než je evropský průměr. Ukazují to data Eurostatu, který ceny přepočetl na kupní sílu obyvatelstva. Ceny elektřiny jsou podle tohoto srovnání v Česku 11. nejvyšší ze všech 27 unijních států.” To už asi, vzhledem k výše řečenému, nemá smysl dále rozebírat. Prostě jsme se dostali k tomu, že jsme dohnali Evropu cenami, ale ani náhodou platy.


Nemocnice nemá peníze. Odmítá pacienty s roztroušenou sklerózou, jsou “drazí”

Vzpomenete si, jak ministr Julínek obhajoval zavedení poplatků? A jak jeho nástupkyně Daniela Filipiová mávala v Otázkách Václava Moravce grafy, jak vybrané peníze pomohly těžce nemocným pacientům? Tak doufejte, že neonemocníte roztroušenou sklerózou. “Jak zjistily HN, již od dubna tady totiž do specializovaného centra nikoho nového nepřijímají. A to ani v případě, kdy lékaři rozhodnou, že je to nutné.” Ale samozřejmě poplatky všechno zachránily, jak nám tvrdili ministři ODS.

Výstižně to okomentoval čtenář vystupující v diskuzi pod nickem bls1: “Jedním z argumentů proti československému socialismu bylo, že pro staré lidi už neměl kapacitu na dialýze. Český kapitalismus na to jde jinak, snaží se uregulovat pacienty poplatky a hleďme, oni nejsou zdravější.”

Připomeňme si na závěr, jak Julínek koktal před Ústavním soudem. Skoro bych snad pochyboval o tom, zda byl Julínek tak hloupý a argumentačně neschopný, nebo jestli to jen dělal. Ústavní soud ale přesto poplatky nezrušil. Jistě nemusím připomínat, že současná vláda schválila navýšení těchto poplatků.

Někdejší ministr Julínek zcela neschopný věcné argumentace

Ministrem dopravy se má stát 29letý Pavel Dobeš, VV ve vládě zůstávají

Když Věci veřejné poprvé pohrozily odchodem z koalice, vypadalo to docela vážně. Leckterý jejich volič si možná pomyslel: “Oni to asi s prosazováním svého programu myslí opravdu vážně!” Jenže pak se výhrůžky začaly opakovat – tu z jednoho, tu z jiného důvodu. Průběh byl pokaždé stejný: Věci veřejné pohrozily odchodem, mluvilo se o tom v televizi, rozhlase, psalo na Internetu a v novinách. Po několika dnech Věci veřejné oznámily, že tedy milostivě neodejdou. Když pak vyplaval na povrch plán exministra Bárty, začalo být jasné, že tahle strana není na scéně kvůli politice, ale kvůli byznysu. Když se vzdají vlivných postů, nedostanou se ke státním zakázkám a tím pádem i státním penězům tak snadno – to bylo jasné. Odejít z vlády by tedy znamenalo vzdát se dobrého korýtka a to opravdu jen tak někdo neudělá.

Když naposledy VV daly ultimátum s datem 30. června, bylo mi jasné, že i kdyby jim nebylo vyhověno byť v jediném požadavku, tak ve vládě zůstanou. Světe, div se, opravdu to tak dopadlo! Závěr je jednoznačný: VV jsou už tím svým soustavným vyhrožováním vysloveně trapní. Připomínají mi psychopata, vyhrožujícího rozchodem, který ale nemá koule na to, aby se skutečně rozešel, protože se bojí, aby nezůstal sám. Takže nebojte se: Věci veřejné i přes další výhrůžky, které určitě přijdou, ve vládě zůstanou, i kdyby čert na koze jezdil.

Kategorie: Týdnoviny

0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *