Fandili jste ostravským stávkujícím řidičům? Tak si to teď užijte ve zbytku republiky!*Češi chtějí zase oškubat bohaté*Další útok na svobodu: osoba blízká se zruší, budete muset udávat členy rodiny!


Na letišti v Christchurch házeli kufry přímo do popelářského vozu

Už se vám někdy během letu ztratilo zavazadlo? Není to nic neobvyklého – jen z rodiny ze strany mé manželky vím o dvou případech. Na novozélandském letišti ve městě Christchurch natočil někdo video, na kterém je vidět, jak zaměstnanci letiště házejí zavazadla do popelářského vozu. Samozřejmě kolem toho vypukl menší skandál, který ředitel letiště obhajoval tím, že šlo o zkoušku nového systému. Nevím, zda onomu pánovi věřit či nikoli, v každém případě si ale myslím, že by mohl výborně fungovat v české politice. Tvrzení, že nový systém bude fungovat na bázi popelářského vozu, je stejně důvěryhodné, jako tvrzení pana Vondry, že vůbec netušil, jak předražená byla zakázka s firmou PromoPro.


Změna: Za přesčasy už vám nebude náležet příplatek

Nemohl by už konečně stát přestat mluvit do vztahů zaměstnavatelů a zaměstnanců? Zatím poslední nápad, podle kterého “Odměnu za práci přesčas bude možné zahrnout do “běžné” mzdy, zaměstnanec už za ni nemusí dostat speciální 25% příplatek nebo náhradní volno.” je totiž postavený na hlavu. Samozřejmě chápu, že si Jaromír Drábek z TOP 09 s platem poslance může dovolit dělat přesčas a nechtít za to nic navíc, neboť jeho plat je proti průměru nadstandardní. Otázkou ale je, proč by měl dělat přesčasy zaměstnanec, když za ně nic nedostane. Pokud bych se měl se svou mzdou rozhodnout, zda strávím neděli s manželkou, nebo v práci, rozhodně zvolím první variantu. Ta druhá – dokonce ani dnes – pro mne prostě není dostatečně finančně zajímavá.

To, že naše politiky nezajímá nějaká úmluva Mezinárodní organizace práce z roku 1919, podle které odměna za práci přesčas nesmí činit méně než obvyklá sazba zvýšená o jednu čtvrtinu, mě ani nepřekvapuje. Naši politici jsou schopni akceptovat pouze příkazy z Bruselu.


Lidé s větším příjmem by měli platit vyšší pokuty, myslí si Češi

“Více než polovina českých řidičů (52 %) souhlasí s návrhem, který ještě v době koaličního klidu navrhoval tehdejší ministr dopravy Vít Bárta,” vyplývá z průzkumu provedeného společností TNS Aisa pro DIRECT Pojišťovnu. Zajímala by mě ta logika oněch 52 %. Dobrá, začneme na silnicích dávat vyšší pokuty lidem s vyššími příjmy. Co dál? Logicky by se tento precedens měl přenést i do zbytku právního systému, takže třeba bohatý by za znásilnění vyfasoval 50 let, zatímco člověk s průměrným příjmem jen pět let. Však správně, tak se na ty lumpy zbohatlické musí! No jo, ale co druhá strana mince: chudí? Zejména pak ti, kteří nemají vlastní příjmy a chodí si pro peníze nikoli do práce, ale na poštu – jaké jim dáme tresty a pokuty? Budou za překročení rychlosti v obci platit třeba stokorunu a za znásilnění odejdou bez trestu? A co lidé závislí na sociálních dávkách, kteří jsou s vlastními příjmy de facto v mínusu? Neměla by jim policie v případě porušení zákona vyplatit na místě mimořádnou odměnu? Napadlo tohle někoho z těch, jež jsou zaslepení představou, jak to dělnická třída konečně ukáže těm bohatým lumpům?

A ještě jedna věc: je smutné, že stát chce šlapat po těch, kteří ho živí vyššími daněmi – a to nejen daní z příjmu, ale zejména daní spotřební, DPH, z nemovitosti, a mnoha dalšími, které “bohatý” zaplatí za nákup a užívání svého majetku. Ještě smutnější ale je, že “průměrný občan,” tomu tleská, aniž by si uvědomil, že leckdy řeže do ruky, která ho živí a zajišťuje mu řadu věcí, které potřebuje ke svému životu.

Dobrá: dejme vyšší pokuty bohatým! Ale něco za něco – pokud si nemusíme být rovni před zákonem, nemusíme si být rovni ani v síle hlasu u voleb. Dávejme hlasům ve volbách váhu podle toho, kolik ten který volič odvedl na daních! Přeci jen: proti pokutám je tu jedna logická věc – totiž že ten, kdo tady na ten bordel více platí, by také měl mít větší vliv, než ten, kdo platí méně, případně neplatí nic a pouze čerpá. Jsem přesvědčen o tom, že by podobně debilní nápady, s jakými chodil do vlády pan Bárta, měly velmi rychle v Parlamentu minoritní zastoupení.


Osoba blízká je historií. Za auto bude odpovídat provozovatel

Máme tu krásnou ukázku toho, jak si naši mocní přiohnou Listinu základních práv a svobod a s vydatnou podporou médií za takové poplivání nejzákladnějších práv od ovčanů ještě získají ovace ve stoje. “Poslanci tento týden navrhli ve druhém čtení přidat do novely zákona o provozu na pozemních komunikacích ustanovení, podle něhož bude za automobil zodpovědný jeho provozovatel. Tím by měla skončit možnost vymlouvat se při rychlé jízdě na osobu blízkou.” Vymlouvat se?? Vidíte? I Autorevue.cz už jede hezky poslušně po té správné koleji.

Takže aby bylo jasno: to, že před policajty či soudem nebudu udávat sám sebe, nebo manželku, není výmluva, ale normální přirozená věc – navíc podložená zmíněnou Listinou. Opravdu není na mně, abych teď zašel na místní stanici policie a ohlásil, že jsem cestou do práce překročil rychlost o 5 km/h, ať mi dají pokutu. Je jen věcí policie, aby mě chytila, prokázala, že jsem přestoupil zákon, a poté mě potrestala.

Jenže naše líná dopravní policie, objevující se na silnicích maximálně jednou za čtvrt roku, kdy se vyhlásí “hurá akce” Kryštof, a pokutující především přestupky, kterými řidiči nikoho neohrožují, chce mít pochopitelně jednodušší život. Ideální by pro ně byl výše zmíněný způsob, kdy by se ovčané sami chodili udávat. Protože k tomuto stavu svobody jsme ale zatím ještě nedospěli, spokojí se s vybíráním pokut od těch, kteří nic nespáchali, ničím se neprovinili, jen odmítají donášet fízlům na své příbuzné. Vlastně je to stejné, jako za socialismu: pokud někoho kontaktovala StB, že by ráda informace o kolezích z práce a chlapských řečech v hospodě, tak pokud to dotyčný odmítl, zadělal si na problém. Dnes budeme mít problém, když odmítneme udat svou manželku, otce, matku, či dítě. Gratulujeme a doufáme, že ovčané pěkně hromadně zatleskají!


Komentář k příspěvku Za plošný nárůst… inflace?

js-ův článek Za plošný nárůst… inflace? jsem komentoval v Týdnovinách minulý pátek. Sám autor ale zaperlil i v diskuzi pod ním, když zhodnotil aktuální zprávu, že Stávka dopraváků v Ostravě končí, mzdy příští rok vzrostou o pět procent. To hlavní se točí kolem hlášky ředitele ostravského Dopravního podniku Romana Kadlučky, který v reakci na ukončení stávky uvedl: “Máme půl roku na to, abychom ty chybějící peníze našli. Co se nám někde získat nepodaří, bude muset doplatit město.” Js upozorňuje na fakt, který se skrývá za oním doplacením peněz městem: “Ono to zní krásně, že to doplatí město. Tak anonymně. Jenže město není živé, aby mohlo vydělat peníze a něco jimi zaplatit. Zaplatí to daňoví poplatníci. Stejně jako daně neplatí firmy, ani domy, ale vždy jen lidé. Je otázkou, zda si to ta část diskutérů pod odkazovaným článkem uvědomuje (mezi těmi všemi oslavami toho, jak se statečným odborářům podařilo to zlé město pumpnout o nějaké ty prachy).”


V pondělí ochromíme zemi stávkou, ohlásili dopravní odboráři

A je to tady: mnozí tleskali ostravským odborářům za jejich stávku. Naivně se domnívali, že je to boj proti vrchnosti, ačkoli ve skutečnosti jediné, oč šlo, byl boj o peníze. To je totiž jediné, co dnes vyžene Čechy do ulic.

Já se na stávku díval z jiné perspektivy: pohledem zákazníka, který si koupil měsíční, čtvrtletní, nebo dokonce roční jízdenku, za kterou mu Dopravní podnik měl poskytnout nějaké služby – především tedy přepravu z místa A do místa B v časech stanovených jízdním řádem. Díky tomu, že páni řidiči místo toho, aby si hledali jinou, lépe placenou práci, zevlovali v ulicích, neměli předplatitelé jejich služeb (tedy jejich chlebodárci) šanci čerpat zaplacené služby v náležité kvalitě. Jsem naprosto přesvědčen o tom, že Dopravní podnik města Ostravy by měl cestujícím vrátit adekvátní část jízdného, neboť nebyl schopen dostát svým závazkům! Kde by ty peníze vzal? Jednoduše: z výplat těch řidičů, kteří situaci způsobili – tedy stávkujících.

V Ostravě to vyšlo, takže se pravděpodobně v pondělí 13. června začne stávkovat ve zbytku republiky. Ve zprávách přitom již zazněly informace, že v Praze nejen nebude jezdit městská doprava, ale že stávkující dokonce budou blokovat důležité komunikace, aby se Pražané nedostali do zaměstnání například autem. Přiznám se, že jsem docela rád, že už nežiji v Praze. Kdybych se totiž k této situaci připletl, patrně bych nějaké ty odboráře srazil. Silniční komunikace je určená pro auta a nějaký řidič autobusu, tramvaje nebo metra v ní nemá co pohledávat, natož aby měl dokonce tu drzost ji zablokovat a bránit občanům v jejím užití.

Musím říci, že když jsem býval levicovým voličem, odbory se mi líbily. Jako pravičák jsem je akceptoval, coby hlas (většinou prostého) lidu. Dnes mi ale zásadně vadí, neboť si bez skrupulí berou platící klienty jako své rukojmí a dokonce mají tendence omezovat svobodu všech lidí, včetně těch, kteří jejich služby nevyužívají. V kontextu s tímto je úplně jedno, z jakého důvodu chystají stávku. Vzhledem k tomu, že hodlají omezovat svobodu druhých, bych vůbec neváhal s jejich rozehnáním vodními děly.


O koleje se budou možná znovu starat ČD

“Devět let po oddělení Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) od Českých drah uvažuje ministerstvo dopravy o jejich opětovném sloučení do jednotného holdingu… …Inspiraci pro nové uspořádání na železnici vidí ministerstvo v sousedním Německu.” To je vážně naprosto logické! Před devíti lety rozdělili ČD na několik segmentů s tím, že to tak bude lepší. Dnes přicházejí na to, že to vlastně lepší není. Že by na to někdo přišel vlastní hlavou, toho se bát nemusíme – Češi si zásadně berou nápady a inspiraci ze západu.

Kategorie: Týdnoviny

0 komentářů

Napsat komentář

Avatar placeholder

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *