Levý horní roh Logo horní pravý roh
Horní levý roh
Reklama
Reklama Vyhledávání
Nejnovější články
Takto bude vypadat telefon Google Pixel! Unikl první obrázek.
Doučování matematiky Hradec Králové
Týdnoviny aneb Stát jako firma fungující z dotací
Rubriky
Aktuálně
Android
Android - tipy a triky
Čína - cestopis
Filmové recenze
Hodnocení restaurací
Komentáře
Maturitní otázky
Na čem právě dělám
Počítače
Recepty
Reklamy
Svatba
Tipy na výlet
Týdnoviny
Ukrajina
Z Internetu
Nové komentáře
Reklama
ZaRohem.cz > Aktuálně > Test osobnosti aneb který typ je nejběžnější a který naopak nejvzácnější (za rok 2011)?

Test osobnosti aneb který typ je nejběžnější a který naopak nejvzácnější (za rok 2011)?

17.11.2011 | Karel Kilián

27. dubna 2009 jsme spustili projekt online test osobnosti. Za dva roky a cca sedm měsíců ho absolvovalo bezmála 90 tisíc lidí, což lze považovat za poměrně reprezentativní vzorek. Každý rok přinášíme statistiky, ve kterých se zajímáme o to, jaký typ osobnosti zaznamenal náš test nejčastěji a který naopak patří mezi ty nejvzácnější. Jak tedy vypadají údaje ke 12. listopadu 2011?

Návštěvnost

Za poslední rok zaznamenal náš online test 92 728 návštěv (průměrně denně tedy 254 návštěv), což znamená meziroční nárůst o úctyhodných 66 %. Rekordním dnem byl 10. říjen, kdy přišlo 1 055 návštěv. Historicky nejsilnějším dnem tak zůstává 31. květen 2010, kdy na test odkázaly TVNoviny.sk ve článku Viete, na akú pozíciu sa hodíte? My áno! Tento den jsme zaznamenali 3 968 návštěvníků.

Od spuštění jsme zaznamenali celkem 162 605 návštěv, což tedy znamená, že test vyplnilo 55 % z těch, kteří otevřeli úvodní stránku. Část z těch, kteří si test nevyplnili, pravděpodobně odradila jeho délka, další část se k němu patrně vrátila později, například z domácího počítače, čímž byli započítáni dvakrát.

Průměrná doba, kterou uživatelé na webu strávili, byla 7 minut a 3 sekundy. Na vyplnění testu bylo potřeba průměrně 6 minut a 48 sekund.

80 % návštěvníků bylo z Česka, 16 % ze Slovenska. O zbylá 4 % se podělily ostatní země, ze kterých ale ani jedna nedosáhla 1 % (pořadí na dalších místech zaujala Velká Británie, Německo a USA).

Nejvíce - 36,30 % návštěvníků - používalo Firefox (před rokem vedl Internet Explorer, Firefox měl 39,82 %), za kterým následuje Internet Explorer (ten propadl ze 39,86 % na 29,04 %). Třetí skončilo Chrome se 20,66 % (před rokem mělo jen 6,79 %) a čtvrtá Opera s 9,83 % (před rokem byla třetí s 11,68 %). Překvapivě poskočilo ještě Safari na pátém místě s 3,83 % (před rokem 1,22 %).

Významný posun jsme zaznamenali také v operačních systémech. Zde sice prvenství nadále s velkým náskokem patří Windows, která před rokem běžela na 96,74 % počítačů, nicméně propad na letošních 93,84 % je poměrně překvapivý. Nejvíce posílil Macintosh - z 0,94 % na 3,01 %, Linux mírně poklesl z loňských 1,97 % na letošních 1,78 %.

33% návštěvníků přišlo přímo (zadali tedy odkaz do prohlížeče, nebo otevřeli z oblíbených), dalších 29 % přivedl Google, 12 % Facebook (ten loni tak významným odkazovačem nebyl), 11 % Seznam, 1 % přišlo z tohoto blogu.

Nejčastější typy osobnosti

Dostáváme se k tomu, co vás patrně zajímá nejvíce - tedy k zastoupení nejčastějších a naopak nejméně častých typů osobností. V potaz jsme brali pouze výsledky testů za poslední rok, tj. celkem jsme vycházeli z více než 50 000 vyplněných a dokončených testů.

Stejně, jako před rokem, se nejčastějším typem stal ISFJ,který vyšel 8,80 % všech respondentů. Osobnosti odpovídající typu ENFP a ISTJ si prohodily pozice, když první jmenovaný získalo 7,23 % účastníků a druhý 7,06 %.

Můj typ osobnosti - tedy INTJ je mezi uživateli zastoupen 2,61 %. Visnery coby ENFJ patří do 4,24% skupiny. V tomto směru se tedy výsledky nijak zásadně neliší od dřívějších zjištění.

Nejčastějším "nevyhraněným" typem, tedy tím, kterému vyšlo alespoň jedno písmeno X, je nadále ISXJ se 2,64 %. Pro zajímavost: osobnost typu XXXX ("absolutně nevyhraněná ani jedním směrem") vyšla celkem 114 účastníkům, tedy 0,22 % těch, kteří si test vyplnili. Jednoznačně nejvzácnějším typem se stalo XXXP s 0,07 %, o něco méně vzácné jsou pak typy XSXP a XSXX shodně s 0,10% zastoupením.

Žebříček nejčastějších typů osobnosti

Zatímco v uplynulých letech jsme nabízeli pouze "top 20" nejčastějších osobností, letos vám přinášíme kompletní přehled zastoupení všech 81 statisticky možných kombinací v absolutních i relativních číslech.

ISFJ44628,80%
ENFP36677,23%
ISTJ35817,06%
ESFJ25795,09%
ENFJ21524,24%
INFJ20314,01%
INFP18563,66%
ESTJ17633,48%
ISXJ13392,64%
INTJ13232,61%
XSFJ12042,37%
IXFJ11772,32%
ENTJ10232,02%
ENFX9841,94%
ENTP9481,87%
EXFJ9371,85%
IXTJ8531,68%
XSTJ8021,58%
INTP7771,53%
ESXJ7731,52%
XNFP7611,50%
ESFP7081,40%
XNFJ6871,35%
INFX6361,25%
EXTJ6081,20%
EXFP5741,13%
ENXP5581,10%
ISFP5551,09%
INXJ5431,07%
ESFX5101,01%
ISFX4970,98%
ENXJ4920,97%
IXFP3970,78%
XXFJ3810,75%
XNTJ3730,74%
ENTX3650,72%
INXP3390,67%
ISTP3370,66%
INTX3210,63%
IXXJ3200,63%
ISTX3140,62%
EXFX3130,62%
XSXJ3130,62%
ESTP2840,56%
XNFX2770,55%
EXXJ2630,52%
XNTP2570,51%
IXFX2480,49%
ESTX2320,46%
XXTJ2300,45%
IXTP2030,40%
XSFP1970,39%
EXTP1930,38%
XSFX1900,37%
ENXX1770,35%
ISXX1660,33%
XNXJ1650,33%
INXX1600,32%
XNXP1600,32%
ESXP1560,31%
XXFP1540,30%
EXTX1430,28%
IXTX1430,28%
ISXP1410,28%
XNTX1220,24%
ESXX1180,23%
XXXX1140,22%
XXFX1090,21%
XSTX1060,21%
EXXP1020,20%
XSTP1010,20%
XXXJ1010,20%
IXXP900,18%
IXXX840,17%
XXTP750,15%
EXXX720,14%
XNXX550,11%
XXTX550,11%
XSXX520,10%
XSXP490,10%
XXXP330,07%
Celkem50 710100,00%

Vnímání okolního prostředí aneb introverti versus extroverti

Také v loňském roce byli nejčastějšími účastníku testů introverti, kterých bylo 45 %. Jejich počet je tedy zhruba stejný, jako před rokem. Extrovertů jsme zaznamenali 41 %, což je taktéž stejná hodnota, jako rok zpět, zbylých 14 % lidí pak nezapadlo ani do jedné, ani do druhé skupiny.

Získávání informací aneb smysly versus intuice

Srovnání, zda respondenti k získávání informací více využívají smysly či intuici (S = sensing, N = intuition), je poměrně vyrovnané - 42,5 % uživatelů spadlo do skupiny preferující smysly, 41,8 % naopak preferuje intuici. Zbylých 15,7 % zůstalo mezi těmito tábory.

Zpracování informací aneb myšlení versus cítění

I letos zvítězili ti, kdož používají při zpracování informací především své pocity - bylo jich 55,7 %, což je o více než 1,5 % vyšší zastoupení než před rokem. Těch, jejichž myšlení se zakládá na číslech, faktech a logice, bylo 30,6 % - o 0,6 % více než loni. U 13,7 % nebylo na základě testu zřejmé, který způsob preferují.

Životní styl aneb usuzování versus vnímání

Poměr usuzujících versus vnímajících (J versus P) byl 60,0 % ku 27,0 %. U zbylých 13 % nebylo možné určit, který způsob je jim bližší.

A co vy? Už jste si zkusili náš online test osobnosti? Podělte se o své výsledky a dojmy v diskuzi pod tímto článkem!


 
Karel Kilián, autor tohoto článku, volí Svobodné!
Svobodni.cz

Dočetli jste až sem a chcete pokračovat?
Diskuze ke článku Tisk článku 

© Karel Kilián - všechna práva vyhrazena autorovi tohoto článku. Jakékoli další šíření tohoto článku je porušením zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském a právech souvisejících s právem autorským. Bez předchozího písemného souhlasu autora je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce článku či jeho části.

Diskuze ke článku
Paraplina osobnost Exfx
standa Výsledek
Karel K. To: artemis
artemis zkreslení
Karel K. To: Al Capone
Al Capone Asi se vyvíjím
 

Oblíbenci
D-FENS
Arthur Dent
Zrcadlo
Test Osobnosti
Hansuv.net
Restaurace Třebovická role
Vinárna Na roli
ZaRohem.cz
Úvodní stránka
RSS články
RSS diskuze
Redakce
E-mail
Ochrana osobních údajů
Výročí dne
Je 12.12.2017
Dnes má svátek Simona
původ jména je hebrejský a znamená: slyšící, naslouchající
Nové komantáře
Italská svatba – zvyky, tradice a přípravy
Lenka 7.11.2017 15:35
Mně vždycky lákala svatba v Itálii třeba Benátky t...
Android tipy: Jak nastavit/změnit výchozí klávesni
Ewa 2.11.2017 17:16
Asi nedopatrenim jsem si zmenila klavesnici s diak...
Jak na pokročilé číslování stránek v MS Word?
Bětka 2.9.2017 19:21
Díky moc, je to parádní návod! Ani to nebolelo :)...
Svatba v Řecku, tak trochu jiná záležitost
Kamča 10.4.2017 14:43
řecko je krásná destinace na svatby. :-) my jsme t...
Sodastream - zkušenosti, postřehy. Koupit či nekou
Martin 24.3.2017 17:19
V souvislosti s kauzou v USA, kde stahují z prodej...
TOPlist