Levý horní roh Logo horní pravý roh
Horní levý roh
Reklama
Reklama Vyhledávání
Nejnovější články
Takto bude vypadat telefon Google Pixel! Unikl první obrázek.
Doučování matematiky Hradec Králové
Týdnoviny aneb Stát jako firma fungující z dotací
Rubriky
Aktuálně
Android
Android - tipy a triky
Čína - cestopis
Filmové recenze
Hodnocení restaurací
Komentáře
Maturitní otázky
Na čem právě dělám
Počítače
Recepty
Reklamy
Svatba
Tipy na výlet
Týdnoviny
Ukrajina
Z Internetu
Nové komentáře
Reklama
ZaRohem.cz > Čína - cestopis > Deník z cestování po Číně - 1. díl

Deník z cestování po Číně - 1. díl

25.5.2010 | Pavel Horna

Zápisky, postřehy, zážitky a pocity z cesty Pavla Horny po Číně.

Cesta do Číny se začala plánovat 3 roky dopředu při dovolené na Bajkale. Byl návrh a hlavně chuť realizace. Vedoucí akce, pan Surý, začal tedy plánovat, zjíšťovat informace, kontakty, spojení, ceny, a mnoho dalšího k uskutečnění dovolené. Vzhledem ke zkušenostem cestovatelů kteří v Číně někdy byli, se dovolená přesunula na další rok. O pomoc a celkovou organizací se postarala CK ESO TRAVEL s paní Sylvií v čele zájezdu.

Po představení základní  varianty zájezdu na podzim roku 2009 se vyhodnotil skutečný zájem a dodatečné požadavky, vše se dalo dohromady a 19. 3. 2010 se mohlo vyrazit.

Čtvrtek 18. 3. 2010:

V práci už mám volno. Ještě dokončit poslední tisky (vizitky, obecné informace +o letadlech kterými poletíme – z internetu) a od 12 hodin jsem začal chystat oblečení, jídla, foto / video příslušenství a další "potřebné" věcí. Ve 21:50 pak začalo definitivní balení do kufru, batohu a brašen. Dokončeno bylo ve 23 hodin. Do 1 hodiny ranní jsem pak ještě pokoušel štěstí v Tipsportu – s SMS zprávou o výsledku.

Pátek 19. 3. 2010:

V 5:50 budíček. Po dobalení poslední části jídla a drobností je hmotnost kufru 16,5 kg a batohu (jen s kamerou, foťákem a jídlem na dnešek) 7 kg. Já vážím podle naší váhy 63,5 kg. Počasí na cestu přeje – jasno, jemný vánek, asi 7*C.

Přesun na nádraží trolejbusem 201 v 6:58 (naštěstí jel nízkopodlažní Solária) a do Ostravy Sp v 7:09 (nízkopodlažní jednotka 471). Cestou jsme se kontaktovali s Milanem Kubaczkou o poloze ve vlaku EC 148 Jan Perner, kterým jsme jeli do Prahy společně (on s taťkou už z Třince).

Setkání proběhlo bez problémů, Milan jede vzhledem k nedávnému úrazu na sjezdovce s podporou berlí. Za Ostravou kontaktuju naši další spolucestující – kolegyni z práce Jarku Ludwigovou. V Olomouci se taky v pohodě potkáváme a společně jedeme do Prahy na letiště.

Přes počáteční cca 10 minutové zpoždění dojíždíme do Prahy VČAS. Pro přesun na letiště jsme zvolili autobus AE ČD s odjezdem před Fantovou budovou bez přestupu přímo k Terminálu 2 na letiště Ruzyně. Cesta byla ale vzhledem ke stavu cest a pátečnímu polednímu provozu velice nepohodlná. Na letišti se pomalu setkáváme. Při podrobném seznámení jsme zjístili, že z "akce Bajkal" se nás sešlo 14 účastníků! Poslední přebalení drobností do kufru a za 85 Kč jsme si ho většina nechali zabalit do ochranné folie. Paní průvodkyně nám předala letenky a šlo se na odbavení kufru. Po krátké prohlídce výstavy starých technologií v hale letiště jsme šli s Jarkou na osobní odbavení. Všechny kovové věci musely (pro jednodušší odbavení) pryč z těla (hodinky, pásek, mobil), z batohu foťák a kamera do přepravky taky. Vše projelo rentgenem, já prošel bezpečnostním rámem – VŠE BEZ PROBLÉMŮ. Opět vše sbalit a šlo se směr východ k letadlu. Při procházení kolem obchodů je zajímavé pozorovat ceny: Pivo 12* 145 Kč, voda 2 dcl 45 Kč, Studentská pečeť 80 Kč. Asi 15 minut před odletem začala poslední kontrola pasů a letenky, následoval krátký přesun autobusem k letadlu a nástup do něho. Moje místo bylo hned za první třídou v chodbičce. Po vytažení foto/video zařízení se mě česky mluvící spolucestující sedící u okna zeptala, jestli nechci jít tam, s radostí jsem souhlasil. Pozice před křídlem dávala pěkný výhled.

A začal můj první let. Kinedryl jsem měl připravený v batohu, ale zkusil jsem to vydržet bez něj. V oficiálním čase odletu 15:25 jsme se rozjeli a namířili na ranvej. Jedna čekací zastávka a nastal rychlý rozjezd a pohodlný vzlet. Lehké zasunutí do sedačky, a už pěkný výhled, žádné turbulence, brzké rozdávání občerstvení v podobě vody a čaje / kávy. Nad Českomoravskou vysočinou byly mraky, které vypadaly jako rozprostřená vata. Vypadalo to, že se neletí moc rychle, ale netrvalo dlouho a mraky se rozplynuly a bylo vidět velkou řeku s loďmi a domy, ke kterým jsme viditelně klesali. Už byl poznat Schänbrunn a přišlo jemné a pohodlné přistání na letišti Vídeň. Od odletu z Prahy přesně za 32 minut!!!

Po vystoupení nás paní  průvodkyně seznámila s programem, základními bezpečnostními a obecnými informacemi o Číně, kontaktem na ni a dalšími důležitými věcmi. Jelo nás celkem 32. Spolucestující z letadla byla taky účastnice našeho zájezdu. Přestávka do odletu z Vídně bylo možno strávit taky v letištních obchodech a restauracích, případně čekárně s výhledem na odletovou ranvej. V 19:45 přišlo opět odbavení pro let do Pekingu. Vše opět proběhlo bez problémů. Jeden Číňan si neodbavil velké kufry u přepážky, tak si je rychle balil do široké lepicí pásky. Dalších 6 nacpaných igelitek si s partnerkou už odnesli v rukách. Mezi odbavením a odletem byla asi hodinová pauza. Místo v letadle jsem měl opět na straně chodbičky (zadní část letadla – sedadlo 28C – za křídlem), ale kolega sedící u okna (kolega z Bajkalu) mě k němu sám pouštěl (měl jsem pocit, že mu to i víc vyhovuje). Místa na nohy a celkové pohodlí bylo větší než z Prahy. Každý měl k dispozici deku a polštářek. Před každým sedadlem byla malá TV s asi 30 programy. První část byla společná pro všechny – bezpečnostní informace, informace o následném letu, pak už záběry dopředu na ranvej s možností sledování odletu. Vše probíhalo opět v pohodě a odlet byl včas. Tentokrát razantnější zaražení do sedadla. Stoupání probíhalo přes Bratislavu, kde byl pěkně vidět most SNP a bratislavský hrad. Na TV byl k dispozici nonstop kanál s aktuálními daty o letu (mapa, výška, venkovní teplota, rychlost, čas v Pekingu, zbývajícím časem letu). Po vystoupání byl krásně vidět za oknem měsíc a na zemi pouliční světla a dostali jsme teplou večeři – výběr ze 2 druhů (rýže+masová směs+obloha / těstoviny v sýrové omáčce s brokolicí JÁ) + čokoládová pěna + teplé pečivo (3 druhy) + voda + džus / pivo / voda. Let se ustálil na letové hladině 10057 metrů, rychlosti okolo 900 km a venkovní teplotě mínus 57*C. Po čase jsme (aspoň na chvíli – za venkovní tmy) usnuli. Já asi na 3 hodiny. Letěli jsme proti času, tak svítání bylo dřív než za klasické noci.


 
Dočetli jste až sem a chcete pokračovat?
Diskuze ke článku Tisk článku 

© Pavel Horna - všechna práva vyhrazena autorovi tohoto článku. Jakékoli další šíření tohoto článku je porušením zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském a právech souvisejících s právem autorským. Bez předchozího písemného souhlasu autora je zakázána jakákoli další publikace, přetištění nebo distribuce článku či jeho části.

Diskuze ke článku
 

Oblíbenci
D-FENS
Arthur Dent
Zrcadlo
Test Osobnosti
Hansuv.net
Zumba.ZaRohem.cz
Lafiho výlevník
Elektronické cigarety
ZaRohem.cz
Úvodní stránka
RSS články
RSS diskuze
Redakce
E-mail
Ochrana osobních údajů
Výročí dne
Je 11.12.2016
Dnes má svátek Dana
původ jména je hebrejský a znamená: soudkyně
Nové komantáře
Android tipy: Jak nastavit vlastní tón pro SMS
honza 9.12.2016 21:07
Presne clanek, ktery jsem hledal. Funguje :-) Diky...
Sodastream - zkušenosti, postřehy. Koupit či nekou
Hana 25.11.2016 22:18
Dobrý den, dlouho jsem váhala zda SodaStream koupi...
Test SMART ForTwo aneb Jak jsme řídili trpaslíka
nikoš 9.11.2016 14:04
felda jako prvni auto neni spatna - az na tu bezpe...
Hromadné zmenšení obrázků/fotografií
Vlada 21.10.2016 13:16
Moc dekuji za clanek. Pomohl mi k rychlemu zmensen...
Jak zašifrovat flashdisk či přenosný disk?
George 4.8.2016 12:03
Ahoj Díky za hezky popis TC a chci se zeptat co v ...
TOPlist