Vyzkoušeli jsme pro vás ostravský internetový obchod s potravinami. Jak jsme dopadli? Dozvíte se v tomto článku.


Nakupování přes Internet je dnes již takřka normální věcí, nicméně v oblasti potravin zatím ještě není zcela obvyklé. Když jsem objevil stránky Nakoupimeprovas.cz, upřímně jsem moc nevěřil tomu, že jde o fungující službu.


Registrace


Test jsme začali registrací, která nás překvapila tím, že nevyžadovala povinné zadání telefonního čísla, ale naopak jako povinná byla označena položka „stát.“ Vzhledem k tomu, že se tento projekt zaměřuje na Ostravu a nejbližší okolí, považuji zadávání státu za zcela zbytečné. Naopak telefonní číslo by mělo být podle mne povinné jednak proto, aby si obchod mohl prověřit platnost objednávky, ale také třeba pro smluvení termínu dodávky.


Další nesoulad na webu je v udávaných dodacích dobách: v levém menu se uvádí, že v neděli je zboží rozváženo od 12 hodin, obchodní podmínky ale uvádějí čas již od osmi hodin.


Hurá na nákup!


Po zaregistrování a přihlášení již můžete nakupovat. Zboží je rozděleno do několika kategorií, jež se dále člení. Oceňuji, že do podkategorie se dá dostat nejen přes dynamické menu, ale i z jednotlivých stránek, odkud jsou kategorie přístupné skrze standardní odkazy. Bohužel ale narazíte na sekce, kde zatím není ani jeden výrobek, takže se budete zbytečně proklikávat. Pokud ale přesně víte, co chcete, pak je vám k dispozici vyhledávání.


Bohužel u většiny zboží nejsou popisky. Samozřejmě chápu, že lze těžko popsat třeba rajče, nicméně právě popisky by byly možností, kterak rozšířit schopnosti vyhledávání (například někdo říká rajčeti „rajče,“ jiný třeba „rajské jablíčko“). Stejně tak by nebylo na škodu v popisu zákazníkovi vysvětlit, jak objednat požadované množství, neboť některé produkty se prodávají v násobcích 100 gramů, jiné v kusech, další v kilogramech. Tady vidím velký potenciál na zlepšení.


Zásadní nedostatek práce s e-shopem ale vidím v prohlížení kategorií, kde si sice může nastavit počet položek na jedné stránce a řazení třeba podle ceny, nicméně poté, co vložíte nějakou položku do košíku, se zobrazení vrací zpět na výchozí stav, tj. 10 položek na stránku a je nutné jej nastavovat znovu a znovu, což je otravné. Přitom zrovna toto je celkem běžná funkce, s níž se můžete setkat na celé řadě elektronických obchodů a její implementace není nijak složitá.


Pozitivem je možnost kontaktu s obchodníkem skrze telefon, Skype a ICQ.


Seženete všechno?


S manželkou jsme měli připravený následující nákupní lístek. Nutno konstatovat, že vše v internetových potravinách neseženete.


Co jsme sehnali, objednali a obdrželi:

  • Rama s olivovým olejem
  • kukuřice mražená
  • tyčinka Bounty
  • oplatky lískooříškové
  • 3bit
  • Fidorka
  • tyčinka Duplo
  • Pribináček smetanový a kakaový
  • oplatky
  • jogurty
  • sýr Eidam
  • sýr Madeland
  • sýr na strouhání
  • Hermelín
  • pečivo „sýrovka“
  • paprika červená
  • avokádo
  • banány
  • trvanlivé mléko

Co jsme nesehnali:

  • cottage
  • okurka
  • pórek
  • kyselé zelí
  • mrkev
  • kyselé okurky

Naopak jsme byli překvapeni, že se dal zakoupit kopr, ředkvičky nebo avokádo (vyzkoušeno 🙂 ).


Ceny


Ceny jsou většinou jen lehce nad těmi v běžných obchodech – není to tedy žádná láce, ale na stranu druhou ani nijak předražené. Za dopravu zaplatíte podle výsledné sumy a vzdálenosti. Konkrétně pro lokality Ostrava – Hošťálkovice, Hrabová, Ostrava-Jih, Krásné Pole, Lhotka, Mariánské Hory a Hulváky, Martinov, Michálkovice, Moravská Ostrava a Přívoz, Nová Bělá, Nová Ves, Petřkovice, Plesná, Polanka nad Odrou, Poruba, Proskovice, Pustkovec, Radvanice a Bartovice, Slezská Ostrava, Stará Bělá, Svinov, Třebovice, Vítkovice, Vratimov, Bohumín, Havířov a Frýdek-Místek je to 79 Kč při nákupu do 790 Kč, nad tuto částku je pak přivezení zdarma. Pro nedočkavé je tu i tzv. „expresní doručení,“ za které připlatíte 49,90 Kč (provozovatel se očividně vyžívá v „baťovských cenách“ 🙂 ). Doprava je možná i mimo Ostravu (kromě výše uvedených lokalit) za 7,- Kč/km od hranice Ostrava–město – zde je ale nezbytné se předem domluvit.

Přivezou či nepřivezou?

Zboží jsme objednali v sobotu 7.11. v 17:32. Ten den zrovna nebyla dostupná expresní doprava, takže jsme volili klasickou s dobou dodání mezi 3 a 24 hodinami. Druhý den jsem byl už poněkud nedočkavý a soustavně jsem manželku přesvědčoval, že určitě nikdo nepřijede, protože ten obchod nefunguje. V cca. 16:30 (23 hodin od objednávky) ale zazvonil telefon a byli jsme dotázáni, zda objednávka platí (což potvrzuje mnou výše uvedenou kritiku, že telefonické spojení by mělo být při registraci povinné). Poté, co jsme potvrdili, nám bylo přislíbeno přivezení zboží – prý „do hodinky.“


V cca. 17:20 (23:50 od objednávky) na nás již zvonil mladý muž s vizáží studenta, který dokonce nabídl, že nám zboží přinese až do našeho patra. Zde je tedy jeden podstatný rozdíl proti většině e-shopů, jež zboží donesou nejdále k prvním uzamykatelným dveřím.


Následovalo další překvapení: z objednaných položek přivezli všechno s jedinou výjimkou – nebyl jeden z objednaných jogurtů. Mladík nám nabídl buď snížení výsledné ceny o odpovídající částku, nebo kompenzaci v podobě čtyř obdobných produktů. Samozřejmě jsme akceptovali druhou možnost.


Konstatuji tedy, že termín dodání byl dodržen.


Další plusové body si Nakoupimeprovas.cz zapisuje za tašky zdarma a zdvořilé jednání :).


Co nám přivezli?


Samozřejmě jsem byl zvědavý, v jakém stavu budou dovezené potraviny. Přeci jen v běžném obchodě si zákazník ohlídá data spotřeby, ale v případě internetového obchodu toto možné není. Prošli jsme tedy položku po položce a ani u jedné jsme neobjevili problém – veškeré zboží mělo datum spotřeby s velkou rezervou v pořádku, ani jedna položka nebyla  tzv. „na hraně.“ Stejně tak i objednané ovoce bylo ve velmi dobrém stavu, zejména srovnáme-li je s tím, co se dá koupit v běžné obchodní síti. Banány byly tak akorát – ani zelené, ani přezrálé, papriky jako bychom je vybírali sami, avokádo také OK. Velikým překvapením bylo pečivo, které bylo naprosto čerstvé, ačkoli byla neděle.


Byli jsme zvědavi, jak je na tom dodávka s gramáží. Zatímco paprik jsme objednali a zaplatili 500 gramů, skutečná váha byla přes 600 g, tedy o více než 20% vyšší. V případě kilogramu banánů byla „nadváha“ asi 10%. Nutno konstatovat, že Nakoupimeprovas.cz tedy zákazníky nešidí.


Celkové hodnocení


Musím uznat, že přes výchozí negativní očekávání jsme byli nesmírně mile překvapeni. Nejen, že dodané zboží bylo v dobré kvalitě, čerstvé a navážené ve prospěch zákazníka, ale pozitivem je i ochota dodavatele přinést jej až ke dveřím bytu a sympatická byla i nabídka za nedodanou položku. Pokud by v e-shopu ještě trošku rozšířili sortiment, patrně bychom jejich služeb začali využívat pravidelně. Za to, že nemusím absolvovat maraton mezi regály, stát u pokladny a vlastně ani vystrčit nos z domu (což je v době blížící se chřipkové epidemie plus) klidně těch 80 Kč dám. Hloubám pouze nad tím, zda je to za tyto ceny pro provozovatele rentabilní.


Jestliže bydlíte v Ostravě a výše uvedených lokalitách, pak vám můžeme Nakoupimeprovas.cz jedině doporučit.

Nakoupímeprovás.cz
Categories: Z Internetu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *