18. února 2003, tedy před více než pěti lety, jsem uzavřel smlouvu s eBankou. Předtím jsem byl nějaký čas u Poštovní spořitelny, jež patřila nejprve pod křídla IPB a poté ČSOB. Když si vzpomenu na tehdejší telefonické zjišťování zůstatku, kdy se zavolalo na dané číslo, zadal se PIN a automat člověku přečetl zůstatek, musím se dnes smát. Poté, co jsem si zvykl na eBanku, svého času nedostižnou a dnes jen částečně dostihovanou, bych už neměnil. Tedy doufám, že nebudu muset měnit.

Toto pondělí totiž eBanka definitivně zanikne – poté, co byla necelé dva roky nazad odprodána Raiffeisen Bank, začne vystupovat výhradně pod její značkou. V Česku je poslední dobou takový blbý zvyk, že když už něco uděláme fakt dobře (eBanka, Vodafone, Škoda), tak to následně prodáme nějaké nadnárodní korporaci, která to většinou zmrví.

Od pondělí tedy přijdeme o bankovní kód 2400, který bude nahrazen „rajfkovským“ 5500 a podle všeho bude k přístupu používán web RB.cz. Podle neoficiálních informací (konkrétně mi toto tvrdil Dan (Pooh) Dočekal) by ale internetové bankovnictví mělo zůstat tak, jak bylo dosud. V to pevně doufám, protože je považuji za naprosto dokonalé a nedostižné. Ano, design je sice poněkud zastaralý, ale z hlediska logiky a funkčnosti nemá internetbanking eBanky v naší zemi konkurenci. Právě uživatelské rozhraní a bezpečnost byly před těmi pěti lety klíčovými vlastnostmi, kvůli kterým jsem si zvolil tento bankovní ústav. Otestoval jsem i další „e-bankingy“ – třeba mBank, nebo jsem měl možnost vidět Českou spořitelnu a Komerční banku – ani jeden mi ale nepřišel jako dostatečný.

Svůj vřelý vztah k eBance jsem v květnu 2005 popsal v obsáhlém článku eBanka: Tak musím, nebo nemusím? Za publikovanými názory si stojím i dnes: eBanka byla a je prostě nejlepší. Za celou  dobu, kdy jsem byl klientem, jsem zaznamenal pouze dva problémy: v roce 2005 se SIM toolkitovou aplikací a letos, když jeden večer nechodily autentizační SMSky do sítě Vodafonu. Jinak opravdu nikdy nic a musím tedy konstatovat, že s eBankou jsem byl spokojený tak, jako se žádnou jinou institucí.

Nuže, v pondělí nastává čas loučení, který asi budou vnímat tisíce klientů, pro něž byla eBanka tak trochu i srdeční záležitostí (pro mne tedy rozhodně). Doufejme, že i pod křídly citronově žluté „rajfky“ bude vše fungovat tak dobře, že zůstane zachovaný internetbanking, jak jsme na něj zvyklí a že osobní bankéři s námi budou i nadále jednat tak pěkně a slušně, jako dosud.

Takže: sbohem, eBanko! Měl jsem Tě rád!

Categories: Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *