Že naše média informují stylem „jedna paní povídala, tak to zveřejníme,“ na to si asi většina obyvatel naší republiky zvykla. Instantní zprávy, které přebírá jedno médium od druhého, jsou dnes jakýmsi nepsaným standardem.


Trošku mě v tomto směru překvapil magazín Strategie, který očividně bez ověření převzal zprávu, jež proletěla několika médii, včetně toho „nejdůvěryhodnějšího.“ Jedná se o základnové stanice mobilních operátorů ve třech nových stanicích pražského metra. Dopravní podnik Praha se údajně nedohodl s operátory proto, že dvěstěkrát navýšil cenu za umístění BTSky – tak to alespoň tvrdí iDnes a podle všeho stejně špatně tuto informaci převzala i Strategie. Ředitel DP Praha Martin Dvořák (ex-ředitel TV Prima) ale v online rozhovoru pro iHNed takovou informaci důrazně popřel s tím, že požadované nájemné je 10 000 Kč na každou stanici. 


Co je ještě smutnější, že redaktoři druhého jmenovaného periodika ani nepoužili hlavu (což mě např. u iDnesu ani nepřekvapuje). Tvrdí totiž, že díky nepokrytí nových stanic metra signálem si v nich cestující nemohou zakoupit ani SMS jízdenku. Uniká jim jeden podstatný fakt: totiž že jízdenku si má cestující koupit před vstupem do stanice, nikoli až když je v podzemí, tedy v placeném prostoru! Ve vestibulech přitom (alespoň podle Martina Dvořáka) signál je, takže hysterické výlevy iDnesu a Strategie o tom, jak chudáčci cestující doplatili na zlovůli Dopravního podniku a musí jezdit „na černo,“ jsou klasickým českým mediálním nesmyslem.


Dnes už ale asi nemůžeme od novináře čekat, že si každou zprávu ověří, nebo dokonce – třeba v případě této informace – zajede na místo a s mobilem v praxi vyzkouší, jak to doopravdy je.

Categories: Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *