Mám tady takovou malou záhadu, kterou nějak nedovedu pochopit….

Protože jsem „člověk internetový a mobilní,“ rád využívám moderní technologie. Už jsem odvykl opruzovým záležitostem typu „hodinové stání na poště kvůli zaplacení složenky“ a musím říci, že mi to takto vyhovuje. Mám eBanku a používám jí ke své naprosté spokojenosti, především díky komfortu, pohodlí, rychlosti a právě i kvůli tomu, že nikam ne-mu-sím :).

Společně s účtem u eBanky jsem si pořídil i GSM banking, jehož službu M-Platby využívám zejména k dobíjení mých Oskaret. Je pro mne mnohem pohodlnější zaslat z mobilu požadavek na připsání finanční částky ke kreditu, než chodit do trafiky s online terminálem a vyplňovat tiket, nebo seškrabávat cosi z dobíjecího kupónu a pak pracně opisovat rozškrábané číslo pod tím.

Vše fungovalo bez problémů – když došel kredit, využil jsem M-Platby a do pěti minut (nejčastěji do minuty) mi přišla SMSka, potvrzující připsání požadované částky. Celá transakce probíhá podobně, jako když platíte bankovní kartou – z tohoto důvodu je nutné mít v mobilní aplikaci zadané její číslo, CVV kód a samozřejmě musíte znát PIN.

Včera jsem opět potřeboval po dvou týdnech dobíjet kredit, takže jsem již nacvičeným způsobem provedl platbu přes M-Platby. Jaké bylo mé překvapení, když místo potvrzující SMS přišla zpráva „Lituji, ale zadali jste chybně kontrolní kód CVV. Kód najdete na podpisovém proužku karty za jejím číslem. Číslo transakce je….“ Na prvním místě bych měl asi upozornit na skutečnost, že jsem proti předchozímu dobíjení kreditu neměnil absolutně nic v nastavení parametrů karty SIM aplikace – tudíž tam byla zadaná stále stejná karta, se stejným CVV kódem.

Zkusil jsem tedy celý postup zopakovat v naději, že jsem se třeba někde „ukliknul.“ Výsledek byl ovšem stejný. Stejně tak to dopadlo i když jsem zkusil bankovní kartu ze SIM aplikace smazat a znovu ji zadat.

Bylo 21:50 a skutečně se mi nechtělo letět na benzínku pro nabíjecí kupón. Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet, jak jsou tady dotčené firmy pro své zákazníky. Jako první jsem zatelefonoval do eBanky. Telefon mi zvedli prakticky okamžitě a operátor poté, co jsem mu popsal svůj problém, odpověděl, že v takových případech má instrukci směrovat klienta na mobilního operátora. Na Oskara jsem se nedovolal, neb podle hlášky pracují jen do osmi večer. Asi jsem nějaký zhýčkaný, ale myslím si, že by zákaznická linka měla být k dispozici 24 hodin denně.

Než jsem šel nakrknutě spát, ověřil jsem si ještě přes internetové bankovnictví, zda není problém na mé straně. Nebyl. Karta není zablokována, je platná až do února 2007, zůstatek na účtě je kladný a výrazně převyšuje částku, kterou jsem se snažil nabíjet. Podle toho soudím, že na straně mé banky se skutečně problém nenachází.

Dnes ráno jsem udělal další pokus o dobití kreditu. „Lituji, ale zadali jste chybně kontrolní kód CVV.“ Usoudil jsem, že tedy patrně nejde o „výpadek“ a znovu jsem zavolal na Oskara. Bylo 8:27 a operátoři už pracovali :). Operátorce, která hovor přijala, jsem popsal svůj problém, včetně toho, že ještě nedávno to fungovalo. Odpověděla mi, že si vzpomíná, že podobný problém již řešila a že to nakonec klientka musela řešit se svou bankou. V duchu jsem si představil několik možných variant, kdy by skutečně byla chyba na straně banky – tedy zablokování karty bez vědomí klientky, nebo nedostatečný zůstatek na účtě… …nic takového se mě ovšem netýká. Navíc SMS z Oskara netvrdí, že platbu nelze provést, ale konkrétně říká, že mám špatně zadaný CVV kód karty. Upozornil jsem tedy na to, že jsem se svou bankou již jednal a navíc jsem si ověřil, že na účtě mám dostatečný zůstatek, jakož i otevřenou kartu, platnou ještě skoro rok a půl.

Operátorka si tedy zapsala můj problém do počítače s tím, že jej posílá na patřičné kompetentní oddělení a že se mi do 48 hodin vyjádří – konkrétně slíbila, že zavolá, jakmile dostane odpověď.

Jsem zvědav, kde nakonec bude problém – zda u Oskara, nebo u eBanky. Já osobně tipuji, že nějakým způsobem zlobí bankovní aplikace na mojí SIM kartě, nebo je chyba někde v autorizaci platební karty. K prvnímu naznačenému je ale nutné podotknout, že ještě nedávno fungovalo vše bez problémů, všechny ostatní bankovní funkce taky šlapou, jak mají a se SIM kartou jsem nijak nemanipuloval (za poslední měsíc jsem ji dokonce ani nevytáhnul z mobilu). Inu, uvidíme. Určitě se o dalším průběhu a (snad i) výsledku dozvíte na tomto blogu 🙂

Jak to nakonec dopadlo s mými marnými pokusy o dobití Oskarty skrze GSM banking? Byla chyba na mé straně? Nebo snad na straně eBanky? Nebo za to mohl Oskar? Dozvíte se v článku Můj problém s M-Platbou u Oskara, aneb Kde byla chyba?

Categories: Aktuálně

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *