Cestu metrem si často krátím studiem reklamních panelů. Ne snad, že bych po jejich shlédnutí letěl do obchodu, nebo s přihláškou do jazykové školy – spíše mě zajímá jejich provedení a způsob, jakým nám něco sdělují. Tento týden jsem při pohledu na reklamní panel jen hlesl: „ty vole, tak to je síla.“ Zírala na mne Lucie Bílá a jednalo se o reklamu na muzikál Elixír života, který se hraje v divadle Ta Fantastika, v němž má právě Lucie Bílá podíl. Říkáte si, co je na muzikálu špatného? Samozřejmě nic, ale tento muzikál není ničím jiným, než obyčejnou reklamou na lék Wobenzym. Námětem tohoto pokusu o umělecké dílo, je objevení zázračného léku – a asi už z výše řečeného tušíte, o jaký lék se jedná.

Předně jsem opravdu moc zvědav na to, kdo na takový „reklamní muzikál“ půjde coby obecenstvo. Přeci jen – neuspěly tady mnohé slavné tituly a legendární Cats skončily dokonce krachem. Největší podivnost celé akce je podle mne vstupné (to se pohybuje od 199 za místa k stání do 599 Kč za první řady) – řekněte mi: proč by měl někdo platit za to, že se bude dívat na reklamu?

Ani mě nepřekvapuje, že hudbu a text tohoto „díla“ dalo dohromady autorské duo Soukup-Osvaldová. Po jejich „Hymně ČEZu“ si o těchto lidech myslím své. Snad příště dá jejich autorském impotenciálu vydělat třeba Český Telecom, nebo ČSSD, kterým by mohli napsat písničku „dozadu, levá, dozadu levá, vpřed ani krok!“

Farmaceutický průmysl je jedním z nejsilnějších průmyslů vůbec – což ukazuje například Zentiva svými rozsáhlými sponzoringovými aktivitami. Chápu, že jde v první řadě o peníze – přeci jen z lásky k lidem firmy vyrábějící léky nežijí, že? 🙂 Ale vymyslet jako formu propagace muzikál? To mi přijde hodně uhozené.

Co je ještě zajímavější, je aktivní vystupování Lucie Bílé coby „tváře Wobenzymu.“ Jedna z našich nejúspěšnějších zpěvaček jistě nemá problémy se svou sociální situací, ale jak se říkává: „každý má svou cenu.“ Sama Bílá k tomu říká: „Wobenzym je ale tak dobrá a kvalitní věc, že podpořit jej mi připadá správné.“ Koho chleba jíš, toho píseň zpívej! Možná by nebylo na škodu, kdyby v předvánočním čase vydala Lucie remix písničky s textem „Wobenzym už syčí z trouby ven!“

No, nic – nemá smysl se rozčilovat. Jen doufám, že se nedočkáme dalších podobných „muzikálů“ – i když na druhou stranu by nemuselo být nezajímavé, kdyby si třeba Julius Meinl zaplatil muzikál, kde by ukazoval, jak dbá na své zákazníky a obden pro ně omývá potraviny Jarem :))

Categories: Reklamy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *